Κυλάει το ποτάμι του χρόνου και μαζί του παρασύρει τα πάντα.
Άνθρωποι, πεποιθήσεις, πολιτισμοί, κατασκευές, ακόμα και η ίδια η γη και το σύμπαν, αλλάζουν μορφή και στο τέλος καταστρέφονται.
Από αυτήν την καταστροφή γεννιέται πάντοτε κάτι νέο. Όμως αυτό το νέο δεν είναι πάντοτε καλύτερο από το παλαιό.
Παράδειγμα ο καθολικός πολιτισμός που σήμερα έχει σαν κύριο εκφραστή του τις αγγλοσαξονικές φυλές και την αγγλική γλώσσα.
Μετά την πτώση του ελληνικού πολιτισμού και μία μακρά περίοδο χριστιανικού Μεσαίωνα (για τον οποίο φταίνε οι άνθρωποι και ΟΧΙ η ίδια η χριστιανική θρησκεία), ήρθε ο Διαφωτισμός από τον οποίο γεννήθηκε τελικά ο σημερινός πολιτισμός των Αγγλο-αμερικανών.
Είναι σαφώς χειρότερος από τον ελληνικό και μία ένδειξη φαίνεται στην γλώσσα.
Στα ελληνικά χρησιμοποιούμε την λέξη «φιλότιμο» η οποία μεταφράζεται στα αγγλικά σαν αξιοπρέπεια ή ευπρέπεια, αφού δεν υπάρχει εκεί αντίστοιχη λέξη με αντίστοιχη έννοια.
Αντίθετα, οι αγγλόφωνοι έχουν την λέξη «stalker» για την οποία επίσης δεν υπάρχει αντίστοιχη λέξη-έννοια στα ελληνικά. Μπορεί να μεταφραστεί μόνο περιφραστικά.
Κατ΄ αρχήν η απόδοση στα αγγλικά είναι «the pathological ANONYMOUS follower and tab-keeper of another person».
Αυτό θα μπορούσε να μεταφραστεί σαν «ο παθολογικά άρρωστος ανώνυμος, ο οποίος παρακολουθεί κάποιον άλλον». Τον παρακολουθεί με κακό σκοπό, αλλά αυτό εννοείται στα αγγλικά και δεν γράφεται.
Φυσικά, σε όλες τις γλώσσες υπάρχουν λέξεις που δεν μεταφράζονται ακριβώς, αλλά κάποιες έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού δείχνουν το ποιόν του πολιτισμού που τις δημιούργησε. Εξάλλου τα αποτελέσματα του επικρατούντος πολιτισμού τα βλέπετε γύρω σας.
Τα πράγματα δεν είναι ΠΟΤΕ έτσι όπως φαίνονται.
Κάποτε ένας αστρονόμος είπε: «Ερεύνησα από την μια άκρη στην άλλη το σύμπαν με το τηλεσκόπιό μου. Πουθενά δεν βρήκα τον Θεό». Και κάποιος βιολιστής του απάντησε: «Και εγώ πήρα το βιολί μου και εξέτασα κάθε κομμάτι του και κάθε χορδή του. Πουθενά δεν βρήκα μουσική». Μη διαβάσετε τις επόμενες σελίδες με τον τρόπο που θα τις διάβαζε ο αστρονόμος.
Κάποτε ένας αστρονόμος είπε: «Ερεύνησα από την μια άκρη στην άλλη το σύμπαν με το τηλεσκόπιό μου. Πουθενά δεν βρήκα τον Θεό». Και κάποιος βιολιστής του απάντησε: «Και εγώ πήρα το βιολί μου και εξέτασα κάθε κομμάτι του και κάθε χορδή του. Πουθενά δεν βρήκα μουσική». Μη διαβάσετε τις επόμενες σελίδες με τον τρόπο που θα τις διάβαζε ο αστρονόμος.
21 Ιουνίου 2014
20 Ιουνίου 2014
Ο άπληστος άνθρωπος
Είναι απόλυτα φυσικό να θέλεις να βελτιώσεις την κατάστασή σου.
Αν πας στην δουλειά με τα πόδια θα ήθελες ένα ποδήλατο για να πας γρηγορότερα.
Αν έχεις ποδήλατο θα ήθελες ένα μηχανάκι για να πας πιο ξεκούραστα.
Αν είχες μηχανάκι θα ήθελες ένα αυτοκίνητο για να μην κρυώνεις και να μην βρέχεσαι.
Όμως έχουμε την «καταπληκτική» ικανότητα να μετατρέπουμε τα πάντα σε ελάττωμα.
Αν πας στην δουλειά με τα πόδια θα ήθελες ένα ποδήλατο για να πας γρηγορότερα.
Αν έχεις ποδήλατο θα ήθελες ένα μηχανάκι για να πας πιο ξεκούραστα.
Αν είχες μηχανάκι θα ήθελες ένα αυτοκίνητο για να μην κρυώνεις και να μην βρέχεσαι.
Όμως έχουμε την «καταπληκτική» ικανότητα να μετατρέπουμε τα πάντα σε ελάττωμα.
19 Ιουνίου 2014
Σύγχρονα παραμύθια (εφευρετικότητα)
Μέσα στο τεχνολογικό τσουνάμι των ημερών μας έχουμε έναν απίστευτο αριθμό εφευρέσεων στην διάθεσή μας.
Και ενώ είναι να θαυμάζει κανείς την εφευρετικότητα του συνόλου της ανθρωπότητας, μπορεί να διακρίνει ταυτόχρονα μία αντίφαση.
Ο περισσότερος κόσμος αισθάνεται σημαντικός επειδή χρησιμοποιεί τις εφευρέσεις κάποιου άλλου. Στην πραγματικότητα όμως το Σύστημα δημιουργεί «εξειδικευμένους ανειδίκευτους», ανίκανους ουσιαστικά για κάθε είδους δημιουργική σκέψη.
Και ενώ είναι να θαυμάζει κανείς την εφευρετικότητα του συνόλου της ανθρωπότητας, μπορεί να διακρίνει ταυτόχρονα μία αντίφαση.
Ο περισσότερος κόσμος αισθάνεται σημαντικός επειδή χρησιμοποιεί τις εφευρέσεις κάποιου άλλου. Στην πραγματικότητα όμως το Σύστημα δημιουργεί «εξειδικευμένους ανειδίκευτους», ανίκανους ουσιαστικά για κάθε είδους δημιουργική σκέψη.
14 Ιουνίου 2014
Σύγχρονα παραμύθια (ανθρώπινη νοημοσύνη, συνέχεια)
Ένας φίλος έγραψε το παρακάτω σχόλιο, στο Αιέν Αριστεύειν, στην ανάρτηση «Σύγχρονα παραμύθια (ανθρώπινη νοημοσύνη)»:
Εἶστε ἐπιρρεπῆς εἶς τήν μαλακίαν ἤ άποσκοπεῖτε στό νά ἔχετε αὐτήν τήν εἰκόνα; Ἀγνοεῖτε παντελῶς ὅτι ἐπί τό πλεῖστον οἱ ἄνθρωποι ἀποφασίζουν συναισθηματικά καί ὄχι λογικά;
Πρόκειται για μία καλή ευκαιρία για να αναλύσω λίγο καλύτερα το πρώτο κείμενο.
Αυτό που αναφέρει ο αναγνώστης είναι και ο λόγος των αναρτήσεων αυτών:
Εἶστε ἐπιρρεπῆς εἶς τήν μαλακίαν ἤ άποσκοπεῖτε στό νά ἔχετε αὐτήν τήν εἰκόνα; Ἀγνοεῖτε παντελῶς ὅτι ἐπί τό πλεῖστον οἱ ἄνθρωποι ἀποφασίζουν συναισθηματικά καί ὄχι λογικά;
Πρόκειται για μία καλή ευκαιρία για να αναλύσω λίγο καλύτερα το πρώτο κείμενο.
Αυτό που αναφέρει ο αναγνώστης είναι και ο λόγος των αναρτήσεων αυτών:
Σύγχρονα παραμύθια (ανθρώπινη νοημοσύνη)
Η κατεστημένη εκπαίδευση την οποία λαμβάνουμε, στο σπίτι και στο σχολείο, μας κάνει να πιστεύουμε ότι είμαστε έξυπνοι. Είναι όμως έτσι;
Επάνω στον δύσμοιρο πλανήτη μας ζουν αυτήν την στιγμή επτά δις ανεγκέφαλοι (εγώ φυσικά εξαιρούμαι!).
Αν μπορούσαμε να ρωτήσουμε όλους αυτούς τους ανθρώπους θα έδιναν όλοι μία κοινή απάντηση: «Για όλα όσα στραβά συμβαίνουν φταίνε οι άλλοι και αυτοί δεν μπορούν να κάνουν τίποτε». Και ίσως μερικοί να πουν ότι έχουν μερίδιο ευθύνης, όμως θα ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ότι δεν έχουν.
Και θα ήθελα να ρωτήσω:
Εάν επτά δις άνθρωποι δεν φταίνε, τότε ΠΟΙΟΣ φταίει;
Για σκεφτείτε λίγο για να μου δώσετε μία απάντηση. Υπάρχει μία παροιμία που λέει ότι δύο χαζοί σκέφτονται περισσότερο από έναν.
Πόσω μάλλον επτά δίς!
Επάνω στον δύσμοιρο πλανήτη μας ζουν αυτήν την στιγμή επτά δις ανεγκέφαλοι (εγώ φυσικά εξαιρούμαι!).
Αν μπορούσαμε να ρωτήσουμε όλους αυτούς τους ανθρώπους θα έδιναν όλοι μία κοινή απάντηση: «Για όλα όσα στραβά συμβαίνουν φταίνε οι άλλοι και αυτοί δεν μπορούν να κάνουν τίποτε». Και ίσως μερικοί να πουν ότι έχουν μερίδιο ευθύνης, όμως θα ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ότι δεν έχουν.
Και θα ήθελα να ρωτήσω:
Εάν επτά δις άνθρωποι δεν φταίνε, τότε ΠΟΙΟΣ φταίει;
Για σκεφτείτε λίγο για να μου δώσετε μία απάντηση. Υπάρχει μία παροιμία που λέει ότι δύο χαζοί σκέφτονται περισσότερο από έναν.
Πόσω μάλλον επτά δίς!
12 Ιουνίου 2014
Η Google και ο Μεγάλος Αδελφός
Μία φίλη μου έστειλε σήμερα το νέο ψαχτήρι της Google, όπου μπορείς να γράψεις μία διεύθυνση και να δεις την φωτογραφία της. Λειτουργεί στην Αθήνα αφού το έψαξα, αλλά δεν ξέρω για άλλες πόλεις.
Πρόκειται για την νεοεισαγόμενη (στην Ελλάδα) λειτουργία , η οποία στο εξωτερικό είναι πολύ συνηθισμένη πλέον.
Και αναρωτιέμαι:
Πρόκειται για την νεοεισαγόμενη (στην Ελλάδα) λειτουργία , η οποία στο εξωτερικό είναι πολύ συνηθισμένη πλέον.
Και αναρωτιέμαι:
11 Ιουνίου 2014
Στην ΦΡΙΚΗ του «πολιτισμού»
Σήμερα θα νομιμοποιηθώ να βρίσω.
Θα βρίσω κάθε κάθαρμα υπέρμαχο της παγκοσμιοποίησης, και κάθε υπέρμαχο «της ελεύθερης προσωπικής έκφρασης» και κάθε άλλο κάθαρμα που θέλει να εξισώσει τους εναπομείναντες πολιτισμένους και φυσιολογικούς ανθρώπους με όλα αυτά τα υπάνθρωπα κτήνη που υπάρχουν στην επιφάνεια της γης.
Είναι όλοι τους καθίκια, καθίκια του κερατά!
Ο λόγος του ξεσπάσματος;
Στην Υεμένη οκτάχρονη «νύφη» πέθανε από εσωτερικά τραύματα, μετά από την πρώτη νύχτα του γάμου της με σαραντάχρονο «γαμπρό». Αν δεν τα πιστεύετε ψάξτε στο διαδίκτυο. Θα βρείτε πολλές αναφορές για την «φρέσκια» αυτή είδηση.
Βέβαια ο γαμπρός-κτήνος είναι δικαιολογημένος, αφού εξασκεί τα «δημοκρατικά, θρησκευτικά και ανθρώπινα δικαιώματά» του.
Εσείς καθίκια υπέρμαχοι του «δικαιώματος στην έκφραση»;
Θα βρίσω κάθε κάθαρμα υπέρμαχο της παγκοσμιοποίησης, και κάθε υπέρμαχο «της ελεύθερης προσωπικής έκφρασης» και κάθε άλλο κάθαρμα που θέλει να εξισώσει τους εναπομείναντες πολιτισμένους και φυσιολογικούς ανθρώπους με όλα αυτά τα υπάνθρωπα κτήνη που υπάρχουν στην επιφάνεια της γης.
Είναι όλοι τους καθίκια, καθίκια του κερατά!
Ο λόγος του ξεσπάσματος;
Στην Υεμένη οκτάχρονη «νύφη» πέθανε από εσωτερικά τραύματα, μετά από την πρώτη νύχτα του γάμου της με σαραντάχρονο «γαμπρό». Αν δεν τα πιστεύετε ψάξτε στο διαδίκτυο. Θα βρείτε πολλές αναφορές για την «φρέσκια» αυτή είδηση.
Βέβαια ο γαμπρός-κτήνος είναι δικαιολογημένος, αφού εξασκεί τα «δημοκρατικά, θρησκευτικά και ανθρώπινα δικαιώματά» του.
Εσείς καθίκια υπέρμαχοι του «δικαιώματος στην έκφραση»;
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)