Τα πράγματα δεν είναι ΠΟΤΕ έτσι όπως φαίνονται.
Κάποτε ένας αστρονόμος είπε: «Ερεύνησα από την μια άκρη στην άλλη το σύμπαν με το τηλεσκόπιό μου. Πουθενά δεν βρήκα τον Θεό». Και κάποιος βιολιστής του απάντησε: «Και εγώ πήρα το βιολί μου και εξέτασα κάθε κομμάτι του και κάθε χορδή του. Πουθενά δεν βρήκα μουσική». Μη διαβάσετε τις επόμενες σελίδες με τον τρόπο που θα τις διάβαζε ο αστρονόμος.

28 Νοεμβρίου 2008

Σερσὲ λὰ φὰμ

Το "σερσὲ λὰ φὰμ" μεταφράζεται "ψάξτε για την γυναίκα". Εϊναι έκφραση που σημαίνει "ψάξτε για το κίνητρο".
Πανικὸς στὴν Βομβάη τῆς Ἰνδίας. Νεκροὶ καὶ τραυματίες, ἐκρήξεις, μάχες καὶ πυροβολισμοί. Καὶ μερικὲς παρατηρήσεις-διαπιστώσεις-ἐρωτήσεις:
1) Κάποιοι ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΗΛΙΘΙΟΙ πάνε καὶ σκοτώνουν καὶ σκοτώνονται γιὰ νὰ μποῦν στὸν Παράδεισο!!! Ἥμαρτον Κύριε!!!
2) Μπορεῖ νὰ βρίσκονται ἐκεῖ καὶ ἰσραηλινοὶ κομάντος. Μὲ τὸ ποὺ ἔγινε ἡ κατάληψη τοῦ ἰσραηλινοῦ κέντρου!!! Καὶ ρωτάω ἐγὼ ὁ ἀνεγκέφαλος μία ρητορικὴ ἐρώτηση: Ἂν ὑπῆρχε στὴν Βομβάη ἕνα Ἑλληνικὸ κέντρο καὶ τὸ κατελάμβαναν οἱ μουσουλμάνοι καὶ ἔπιαναν Ἕλληνες ὁμήρους μετὰ ΑΠΟ ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ θὰ τὸ ἔπαιρνε εἴδηση ἡ ἑλληνικὴ κυβέρνηση;
3) Λένε ὅτι σὲ ἕνα ἔγκλημα ψάχνεις νὰ δεῖς ποιὸς ἔχει τὸ κίνητρο. Ἐδῶ μπορεῖ νὰ ὑπάρχουν οἱ ἑξῆς ὕποπτοι:
-Οἱ Ρῶσοι γιατί θέλουν νὰ πιέσουν τὴν Ἰνδία. Πιθανὸν νὰ ἔκανε νερὰ τελευταῖα σχετικὰ μὲ τὴν «ΕΟΚ» τῆς Ἀσίας ποὺ σχηματίζεται ἀπὸ Ρωσία, Ἰρᾶν, Πακιστᾶν, Ἰνδία, Κίνα κλπ.
-Οἱ Ἀμερικανοὶ γιατί θέλουν καὶ αὐτοὶ νὰ πιέσουν τὴν Ἰνδία ἀκριβῶς γιὰ αὐτὴν τὴν «ΕΟΚ» ἀλλὰ καὶ γιὰ νὰ πατήσουν πόδι πιθανὸν μὲ καμιὰ βάση στὴν περιοχή. Βλέπετε πάντα ὑπάρχει ἡ δικαιολογία τῶν κακῶν μουσουλμάνων ποὺ «ἀπειλοῦν τὰ ἀμερικανικὰ συμφέροντα». Παρεπιπτόντως ὅταν ἀκούσω μία ἑλληνικὴ κυβέρνηση νὰ μιλάει γιὰ ὑπεράσπιση Ἑλληνικῶν συμφερόντων θὰ μπορῶ νὰ πεθάνω ἥσυχος. Θὰ τὰ ἔχω δεῖ ΟΛΑ.
-Οἱ Ἰσραηλινοὶ γιὰ κάποιο λόγο ποὺ ἔχει σχέση μὲ τὴν ἐπεκτατική-ἐπιθετικὴ πολιτική τους. Πολύ γρήγορα αντέδρασαν στην επίθεση αν ισχύει βέβαια αυτό που είπαν οι ειδήσεις.
-Καὶ οἱ Ἰσραηλινοὶ καὶ οἱ Ἀμερικανοὶ γιὰ νὰ ἔχουν δικαιολογία γιὰ ἕνα νέο «ντού» στὰ πετρέλαια. Λέτε ὁ Ὀμπάμα νὰ βγεῖ καὶ νὰ κάνει ἐξαγγελίες σχετικάμε το «νέο» πρόβλημα τρομοκρατίας;
Ὅλα αὐτὰ ἀμφιβάλλω ἐὰν θὰ τὰ ἀκούσετε στὴν τηλεόραση. Οἱ «ἔγκριτοι δημοσιογράφοι» καὶ οἱ «ἐγκέφαλοι-καθηγητές» θὰ ἀναλύσουν, στὰ παράθυρα καὶ σήμερα, μὲ μεγάλη σοβαρότητα τὶς οἰκονομικὲς συνθῆκες, ΧΩΡΙΣ νὰ τοὺς φαίνεται ΚΑΘΟΛΟΥ περίεργο ποὺ οἱ τράπεζες παίρνουν οἰκονομικὴ βοήθεια ἐνῶ παρουσιάζουν κέρδη.
Τελικὰ εἶναι ΟΛΟΙ τόσο ἠλίθιοι ἢ ἔχω ἀρχίζει καὶ χάνω ἐγώ;

27 Νοεμβρίου 2008

Ψηφοφορία για την Αρμενική γενοκτονία

Μπείτε στο http://www.msnbc.msn.com/id/21253084 και ψηφίστε για την γενοκτονία των Αρμενίων. Κάποτε θα πρέπει και άλλοι να λογοδοτήσουν στην Ιστορία εκτός από τους "κακούς" τους οποίους διαλέγουν να τιμωρήσουν οι Αμερικανοί.

26 Νοεμβρίου 2008

Η συνταγή του πως θα πλουτίσετε

Οἱ ἄνθρωποι γενικὰ ἔχουν μία περίεργη ἐλαφρότητα ὅσον ἀφορᾶ θέματα ἐσωτερικῆς ἀνάπτυξης. Νομίζουν ὅτι ἀρκεῖ νὰ διαβάσουν κάτι καὶ μετὰ εἶναι εὔκολο νὰ το κάνουν. 
Ἕνας συγγραφέας λέει σχετικά μὲ αὐτὸ: οἱ ἄνθρωποι νομίζουν ὅτι ὁ ἐσωτερισμὸς εἶναι σὰν νὰ φυσᾶς καὶ νὰ φτιάχνεις μπουκάλια.
Ἡ παρακάτω ἱστορία δίνει αὐτὸ ἀκριβῶς τὸ στίγμα τῆς ἀνθρώπινης κατάστασης. Δὲν ἀρκεῖ νὰ γραφτεῖ κάτι στὸν νοῦ. Πρέπει νὰ ὑπάρξουν ἰδιαίτερες συνθῆκες γιὰ νὰ γίνει πράξη ἡ πληροφορία. Πρέπει νὰ κάνεις αὐτὸ ποὺ κάνουν καὶ οἱ μουσικοὶ: μαθαίνεις τὸ τραγούδι καὶ μετὰ τὸ ξεχνᾶς!

Ἦταν κάποιος ποὺ ἤθελε νὰ μάθει νὰ φτιάχνει χρυσάφι. Ταξίδεψε σὲ ὁλόκληρο τὸν κόσμο, ὥσπου κάποτε ἔμαθε ὅτι ἕνας σοφὸς ἐρημίτης, ἀπροσδιορίστου ἡλικίας, ζοῦσε σὲ μία βουνοκορφή. Μὲ χίλια βάσανα πάει καὶ τὸν βρίσκει. Τοῦ ἐκθέτει τὸ πρόβλημά του ζητώντας λύση. Καὶ ὁ σοφός του λέει:
-Αὐτὸ ποὺ ζητᾶς εἶναι πολὺ εὔκολο. Πάρε μία κατσαρόλα μὲ νερὸ καὶ βάλε τὴν στὴν φωτιά. Μόλις τὸ νερὸ ἀρχίσει νὰ βράζει ρίξε μέσα μία χούφτα ἁλάτι λέγοντας: Νερό, σὲ διατάζω νὰ γίνεις χρυσάφι. Τότε ὅλο τὸ νερὸ θὰ μετατραπεῖ σὲ χρυσό. Προσοχὴ ὅμως: ὅταν θὰ ρίχνεις τὸ ἁλάτι στὸ νερὸ νὰ μὴν σκεφτεῖς τὴν ἄσπρη ἀρκούδα.

Οἱ ἴδιες οἱ ὁδηγίες κάνουν τὴν ἐπίτευξή τους ἀδύνατη. Κανεὶς δὲν θὰ μπορέσει νὰ τὶς ἀκολουθήσει χωρὶς νὰ σκεφτεῖ τὴν ἄσπρη ἀρκούδα, γιὰ τὸν ἁπλούστατο λόγο ὅτι ἡ ὁδηγία εἶναι γραμμένη στὸν νοῦ του. Καὶ ἐπειδὴ ὁ νοῦς εἶναι ἀνεξέλεγκτος (παρὰ τὰ ὅσα νομίζετε) πάντοτε θὰ βγάζει στὴν ἐπιφάνεια τὴν ὁδηγία «καὶ μὴν σκεφτεῖς τὴν ἄσπρη ἀρκούδα».
Ἐγώ σας ἔδωσα τὸ μυστικὸ πὼς νὰ γίνετε πλούσιοι. Ἐσεῖς δὲν ἔχετε παρὰ νὰ ἀκολουθήσετε τὶς ὁδηγίες.

24 Νοεμβρίου 2008

Περί συνηθειών

«Οἱ συνήθειες εἶναι οἱ καλύτεροι ὑπηρέτες, ἀλλὰ εἶναι καὶ οἱ χειρότεροι κύριοι».

«Οἱ συνήθειες στὴν ἀρχὴ μοιάζουν μὲ νήματα ἀράχνης, μετὰ μὲ σχοινιά».

«Τὸ πάθος τὸ γεννὰ ἡ διεστραμμένη θέληση, τὴν συνήθεια τὴν γεννὰ ἡ καθυπόταξη στὸ πάθος καὶ τὴν ἀνάγκη τὴν γεννὰ ἡ μὴ ἀντίδραση στὴν συνήθεια».

Πρόσεξε τὶς σκέψεις σου, γίνονται λόγια,
πρόσεξε τὰ λόγια σου, γίνονται πράξεις,
πρόσεξε τὶς πράξεις σου, γίνονται συνήθεια,
πρόσεξε τὶς συνήθειές σου, γίνονται χαρακτήρας,
πρόσεξε τὸν χαρακτήρα σου, γίνεται ΜΟΙΡΑ.

Ὑπάρχει μία μορφὴ ἐπανάληψης ποὺ δὲν μᾶς συμφέρει καθόλου. Πρόκειται γιὰ τὴν ἐπανάληψη τοῦ ἀγαπημένου μας Ἐγὼ ἢ ἐλαττώματος. ΑΝ προσέξετε λίγο τὸν ἑαυτό σας κάθε ἐλάττωμα ἀρέσκεται στὸ νὰ ἐπαναλαμβάνει αὐτὸ ποὺ ἔχει συνηθίσει νὰ κάνει.
Γιὰ παράδειγμα εἶχα ἕναν συνάδελφο στὴν δουλειὰ ποὺ τοῦ ἄρεσε νὰ τρώει φασολάδα καὶ πρασόπιτα. Ὅμως αὐτὸς ὁ συνδυασμὸς τὸν πείραζε στὸ στομάχι καὶ τοῦ προξενοῦσε πολλοὺς πόνους. Μία μέρα ἦρθε στὴν δουλειὰ καὶ καθόταν διπλωμένος. Εἶχε φάει τὸν ἀγαπημένο τοῦ συνδυασμὸ φαγητῶν. Εἶπε ὅτι ἤξερε ὅτι θὰ πάθαινε αὐτό, ἀλλὰ πάντοτε τὸ ἐπαναλάμβανε. Τοῦ ἔκανα λίγο Σιάτσου καὶ «μαγνητικά» περάσματα μὲ τὸ χέρι καὶ τοῦ σταμάτησα τὸν πόνο. Τὴν ἄλλη μέρα ξαναῆρθε διπλωμένος στὰ δυό.
ΦΥΣΙΚΑ εἶχε ξαναφάει τὸ ἴδιο φαγητό.
Τὸ ἐλάττωμα τῆς λαιμαργίας ποὺ εἶχε δημιουργήσει, ἐνδιαφερόταν μόνο νὰ ἱκανοποιήσει τὴν συνήθειά του νὰ τρώει φασόλια καὶ πράσο.
Αὐτὸ συμβαίνει μὲ ὅλα τὰ ἐλαττώματα. Ἱκανοποιοῦνται ἐπαναλαμβάνοντας αὐτὸ ποὺ θέλουν, πάσει θυσία, χωρὶς νὰ ἐνδιαφέρονται γιὰ τὶς ἐπιπτώσεις.
Ἂν θέλετε νὰ ἀνακαλύψετε πὼς θὰ ἀπαλλαγεῖτε ἀπὸ κάποια βάσανά σας, ψάξτε πίσω ἀπὸ τὶς συνήθειες ποὺ ἔχετε γιὰ νὰ ἀνακαλύψετε τὸ ἀγαπημένο Ἐγὼ ποὺ κρύβεται (καὶ κρύβετε ἐκεῖ).
Ἀλλὰ προσέξτε:
«Μία συνήθεια δὲν πετάγεται ἀπὸ τὸ παράθυρο ἔτσι στὰ καλὰ κα­θούμενα. Πρέπει νὰ πεισθεῖ νὰ κατέβει τὰ σκαλιὰ ἕνα ἕνα».
Καὶ
«Στὴν καρδιὰ ἑνὸς ἀνθρώπου εἶναι κρυμμένες συνήθως οἱ κακίες τοῦ ζώου».

23 Νοεμβρίου 2008

Μια φρικτή αλλά και διδακτική φωτογραφία

Ἕνας φίλος ἐχθές μου ἔστειλε ἕνα email. Ὑποτίθεται ὅτι ἂν τὸ προωθοῦσα κάποια σέντς θὰ πήγαιναν στὸ ἄρρωστο παιδάκι. Δὲν ξέρω ἂν μπορεῖ νὰ γίνει κάτι τέτοιο. Ἔψαξα λίγο καὶ βρῆκα τὴν σελίδα. Δὲν εἶδα πουθενὰ τὴν σχετικὴ καταχώρηση πράγμα ποὺ σημαίνει ὅτι μᾶλλον ἦταν πολὺ παλιά ή παραμύθι. Ἄσε ποὺ θὰ μποροῦσε ἁπλὰ νὰ εἶναι διαφημιστικὸ κόλπο τῆς ἐταιρίας.
Δὲν προώθησα τὸ μήνυμα ἀλλὰ «ἔκοψα» τὴν φωτογραφία καὶ τὴν δημοσιεύω ἂν καὶ εἶναι ΑΠΟΛΥΤΑ ΦΡΙΚΤΗ.
Δεῖτε τὴν γιὰ νὰ πάψετε νὰ παραπονιέστε γιὰ ὅτι κακό σας ἔχει βρεῖ. Νὰ ἔχετε ὑπόψιν σας ὅτι ΠΑΝΤΟΤΕ θὰ ὑπάρχει κάτι χειρότερο ἀπὸ τὸ δικό σας πρόβλημα.
Μία παροιμία λέει:
«Μὴν παραπονιέσαι γιὰ τὸ κακὸ ποὺ σὲ βρῆκε. Μπορεῖ νὰ σὲ προφυλάγει ἀπὸ κάτι χειρότερο».

22 Νοεμβρίου 2008

Μαντινάδες

Μαντινάδα λέγεται το δίστιχο που εκφράζει κάποιο μήνυμα, μαντάτο, κάτι ως ο χρησμός, διαφορετικά έχουμε απλώς δίστιχο. Η αιτία άλλωστε και για την οποία αφενός όταν ειπωθεί μια μαντινάδα, οι άλλοι προσπαθούν να μαντεύσουν σε ποιο απευθύνεται ή τι μήνυμα περικλείει και αφετέρου άλλο μαντιναδολόγος (αυτός που γράφει μαντινάδες) και άλλο ριμαδόρος ( = αυτός που γράφει δίστιχα, ρίμες = ομοιοκαταληξίες).
Η μαντινάδα τη δουλειά του τηλέγραφου κάνει
πέμπει ο νιος τα σήματα κι η κοπελιά τα πιάνει
(Γ. Λέκας, πρόεδρος Κρητών στιχουργών)
Καράβι της παράδοσης είναι η μαντινάδα
Και κουβαλά νοήματα, ήθος και νοστιμάδα (Κ. Καλέργης, συγγραφέας)
Απλώς και κατ’ επέκταση «μαντινάδα» λέγεται κάθε δεκαπεντασύλλαβο και ομοιοκατάληκτο δίστιχο που εκφράζει κάποιο συναίσθημα ή δίδει κάποια πληροφορία ή διαπίστωση κ.α.
Σαν είναι ο τράγος δυνατός, δεν τονε σταίνει (κρατά) η μάντρα
Ο άνδρας κάνει τη γενιά κι όχι η γενιά τον άντρα
(Ελευθέριος Βενιζέλος)
Στέλνω σου χαιρετισματα μ’ έν’ άσπρο περιστέρι = 15 συλλαβές = ο 1ος στίχος
Κι η Παναγία κι ο Χριστός γρήγορα να σε φέρει. = 15 συλλαβές = ο 2ος στίχος
Η λέξη μαντινάδα ετυμολογικά παράγεται από τα θέματα των λέξεων: μαντεύω + άδω. Η λέξη μάντις - μαντεύω σημαίνει προ-μηνύω, προ-φητευω, προ-μαθαίνω κ.α., άρα χρησμολογώ., παραγωγή από τη ρίζα των λέξεων: μάω – μαίομα, μάνις ή μήνις (η), μηνύω, μήνυμα (το) κ.α. Η λέξη «(κ)άδω»> άδω σημαίνει τραγουδώ, ψάλω κ.τ.λ. απ΄όπου και τα λατινικά ca(n)do, candada ή cantata = ελληνικά καντάδα κ.α.
Κατ’ άλλους η λέξη μαντινάδα προέρχεται από το βενετσιάνικο matinada = ιταλικά mattino. Ωστόσο η βενετσιάνικη λέξη mane > mattino σημαίνει η αυγή, άρα έχει έννοια που δε συνάδει προς αυτή της ελληνικής λέξης «μαντινάδα». Αντίθετα η λέξη μαντινάδα είναι σχετική με τις λατινικές λέξεις mano ή mando > mandatum ( = το μαντάτο), manifesto (= η εντολή) κ.α. Λέξεις που είναι της αυτής ρίζας με τα ελληνικά: μήνις ή μάνις (η), μηνύω, μήνυμα, μαντεύω …. Παράβαλε και ότι όταν λέμε π.χ. «τα άκουσες τα μαντάτα» είναι σα να λέμε «μάντεψε τι μήνυμα ή συναισθήματα κ.τ.λ. σου φέρνω».
Σημειώνεται επίσης ότι:
1) Οι μαντινάδες είναι απρόσωπος λόγος, δηλαδή δεν φανερώνουν είτε το πρόσωπο στο οποίο απευθύνονται είτε το μήνυμα που περικλείουν (το περιεχόμενό τους) και γι αυτό άλλωστε και καλούνται έτσι, από το μαντεύω – μαντινάδα.
2) Οι μαντινάδες είναι και ο λόγος έκφρασης της μαντικής, του κλήδονα. Δηλαδή οι μαντινάδες είναι αφενός χρησμολογία και αφετέρου κάτι ως οι ψαλμοί στη Θρησκεία.

Αντιγραφή από τον Κρασανάκη

20 Νοεμβρίου 2008

Η κάμπια και η πεταλούδα

Ἡ κάμπια καί ἡ πεταλούδα: Μερικοί κατηγοροῦν αὐτούς πού ἀσχολοῦνται μέ τήν ἐσωτερική ἀναζήτηση καί ἐξασκοῦν πνευματικές πειθαρχίες, ὅτι εἶναι ἐγωκεντρικά καί ἀντικοινωνικά ἄτομα. Αὐτό ὅμως πού θά ἔπρεπε νά καταλάβουν αὐτοί οἱ ἄνθρωποι εἶναι ὅτι, γιά πολλούς, αὐτός εἶναι ὁ δρόμος πρός τήν πραγματική ἔλλειψη ἐγωισμοῦ πού ἐπιτρέπει τήν ἀληθινή ὑπηρεσία στήν κοινωνία. Ἐφόσον ἕνα ἄτομο δέν ἔχει βρεῖ τό ἐσωτερικό κέντρο τῆς δύναμης, τῆς ἠρεμίας, τῶν ἀξιῶν, τῶν πεποιθήσεων καί τοῦ σκοποῦ τῆς ζωῆς του, θά παραμένει ἕνα μηχανάκι-ρομπότ πού πολύ λίγα ἔχει νά προσφέρει σ' αὐτούς πού εἶναι γύρω του. Θά χρειάζεται νά παίρνει ἀπό τήν κοινωνία. Εἶναι κοινωνικός ἄνθρωπος γιατί ἔχει ἀνάγκη νά πάρει, ὄχι γιατί μπορεῖ νά δώσει. Ἡ κάμπια ζεῖ τήν ζωή τῆς παίρνοντας. Ὅλο τρώει, ὅλη τήν ὥρα καί δέν προσφέρει καί πολλά στούς γύρω της. Μετά κλείνεται μέσα στό κουκούλι τῆς καί μεταμορφώνεται ἀπό μία καθόλου ἑλκυστική ὕπαρξη κολλημένη στήν γῆ, σέ μία πανέμορφη πεταλούδα πού τρώει λίγο καί προσφέρει πολλή ὀμορφιά μέ τήν ἐμφάνιση καί τήν κίνησή της.
Μέ τόν ἴδιο τρόπο οἱ ἄνθρωποι πού βρίσκονται στόν πνευματικό δρόμο ἀποκόβονται ἀπό τίς ἐξωτερικές δραστηριότητές τους καί κλείνονται προσωρινά σέ ἕνα κουκούλι ἀπό πνευματικές πειθαρχίες γιά νά μπορέσουν νά ἔρθουν σέ ἐπαφή μέ τόν ἐσωτερικό ἑαυτό τους. Κάποτε θά βγοῦν σιγά-σιγά ἀπό αὐτό τό μεταμορφωτικό στάδιο μέ θαυμάσιες ἰδιότητες πού θά μποροῦν νά προσφέρουν στούς γύρω τούς ὅπως εἶναι ἡ εἰρήνη, ἡ ἀγάπη καί ἡ σοφία.
Ἐσεῖς σέ ποιό στάδιο βρίσκεστε; Στήν κάμπια ποῦ μόνο παίρνει, στό κουκούλι ἤ στήν πεταλούδα; Πάντως χωρίς τό στάδιο μέσα στό κουκούλι εἶναι ἀπίθανο νά ἔχετε γίνει πεταλοῦδες.