Τα πράγματα δεν είναι ΠΟΤΕ έτσι όπως φαίνονται.
Κάποτε ένας αστρονόμος είπε: «Ερεύνησα από την μια άκρη στην άλλη το σύμπαν με το τηλεσκόπιό μου. Πουθενά δεν βρήκα τον Θεό». Και κάποιος βιολιστής του απάντησε: «Και εγώ πήρα το βιολί μου και εξέτασα κάθε κομμάτι του και κάθε χορδή του. Πουθενά δεν βρήκα μουσική». Μη διαβάσετε τις επόμενες σελίδες με τον τρόπο που θα τις διάβαζε ο αστρονόμος.

5 Ιουλίου 2009

Η δύναμη του ΕΓΩ

Κάθε τόσο κάνω καταχωρήσεις σχετικά με τον πιο παραγνωρισμένο και πρακτικά άγνωστο τομέα της ανθρώπινης ψυχολογίας: το ΕΓΩ, το οποίο είναι τόσο αγαπητό, ώστε όλοι οι άνθρωποι το θεωρούν αναπόσπαστο τμήμα του εαυτού τους, το υπερασπίζονται και γεμάτοι υπερηφάνεια λένε: «Εγώ θέλω αυτό», «Εγώ θα κάνω εκείνο», «Εγώ είμαι έτσι».
Μάλιστα το ΕΓΩ έχει αναδειχθεί σε κάτι «θεϊκό», σε κάτι που θα πρέπει να αναζητάμε και να επιδιώκουμε την ταύτιση μαζί του.
Τα πράγματα όμως δεν είναι έτσι. Το ΕΓΩ ή καλύτερα θα έλεγα τα ΕΓΩ, δεν είναι παρά η διαστρεβλωμένη άποψη του εαυτού μας. Πρόκειται για τα ελαττώματα που φέρουμε στον εσωτερικό μας κόσμο. Πρόκειται για χιλιάδες προσωπικότητες που απαιτεί η κάθε μία το δικό της. Έτσι θυμώνουμε, ζηλεύουμε, κλέβουμε, σκοτώνουμε, λέμε ψέματα, γινόμαστε παχύσαρκοι, πεθαίνουμε από το κάπνισμα κλπ, κλπ, κλπ, και παρόλα αυτά θεωρούμε ότι είμαστε οι πιο σωστοί και τέλειοι άνθρωποι και επιπλέον ότι η οποιαδήποτε δράση μας είναι δικαιολογημένη.
Όλα τα παραπάνω μπορείτε να τα καταλάβετε καλύτερα από ένα ακραίο παράδειγμα, αυτό του Μάικλ Τζάκσον. Και από την οπτική αυτή γωνία μπορείτε να καταλάβετε και την δράση του παράξενου αυτού «ειδώλου» της μουσικής.
Το χρήμα, η δόξα και η δημοσιότητα δεν ήταν αρκετά για αυτόν. Δυσαρεστημένος (όπως και οι περισσότεροι άνθρωποι) με τον εαυτό του ήθελε να είναι κάτι άλλο.
Κατάστρεψε το σώμα του, μπήκε σε μία ιδιότυπη φυλακή-κόλαση από πόνους, φάρμακα και εγχειρήσεις (ούτε στον ήλιο δεν μπορούσε να βγει χωρίς ομπρέλα) και τελικά πέθανε δυστυχής και παραμορφωμένος σε ηλικία πενήντα ετών.
Αν δεν ήταν τόσο εγωπαθής, θα μπορούσε να είναι ένας υγιής πενηντάρης μαύρος, που θα χαιρόταν την ζωή και τα πλούτη του τραγουδώντας, χορεύοντας και διασκεδάζοντας.
Αλλά ο εγωισμός του ήταν τεράστιος. Και το αγαπημένο του ΕΓΩ τον οδήγησε στον γνωστό δρόμο.
Λίγο πολύ όλοι γνωρίζετε για το γεγονός αυτό, αφού τα κοράκια των ΜΜΕ έχουν πέσει επάνω στο πτώμα και το ξεσκίζουν. Αλλά μερικές πληροφορίες νομίζω ότι θα ήταν ένα καλό τέλος για το άρθρο:
Τις τελευταίες μέρες της ζωή του, ο "βασιλιά της Ποπ" βρισκόταν σε άθλια κατάσταση.
Οι γοφοί, τα οπίσθια και τα μπράτσα του ήταν κατατρυπημένα, οι φλέβες του ήταν όλες σπασμένες, προφανώς από τις ενέσεις αναλγητικών και παυσίπονων που έκανε τρεις φορές την ημέρα εδώ και χρόνια, ενώ οι περισσότερες από 13 πλαστικές επεμβάσεις στις οποίες είχε υποβληθεί για να αλλάξει την εμφάνιση του, είχαν αφήσει το σώμα του παραμορφωμένο.
Ήταν 51 κιλά, καθώς έπασχε από νευρική ανορεξία. Ο ιατροδικαστής βρήκε το στομάχι του άδειο από τροφή, αλλά γεμάτο με χάπια που είχε πάρει πριν του γίνει η ένεση που προκάλεσε την ανακοπή.
Είχε χάσει όλα του τα μαλλιά, ενώ το κρανίο του κάλυπτε ένα λεπτό χνούδι και φορούσε περούκα όταν πέθανε. Η περιοχή πάνω από το αριστερό του αυτί ήταν εντελώς φαλακρή και έφερε ένα άσχημο σημάδι ως αποτέλεσμα ενός ατυχήματος που είχε το 1984, όταν τα μαλλιά του πήραν φωτιά στην διάρκεια ενός διαφημιστικού που έκανε για την "Pepsi Cola".
Το πρόσωπό του ήταν σημαδεμένο από πλήθος χειρουργικών ουλών από επεμβάσεις αισθητικής, η ράχη της μύτης του είχε εξαφανιστεί και η δεξιά πλευρά της είχε καταρρεύσει.
Τα συμπεράσματα για το "αγαπημένο ΕΓΩ" δικά σας.

3 Ιουλίου 2009

Ο Σμαράγδινος Πίνακας του Τρισμέγιστου Ερμή



Ο Τρεις Φορές Μεγάλος Θεός Θώθ ή Τώθ ή Ερμής είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των Σκοτεινών Φιλοσόφων της αρχαιότητος. Ο λόγος είναι ότι τα κείμενά του (όπως τα κείμενα του Ηράκλειτου και τα ταοϊστικά κείμενα) μιλούν για την Αλχημεία, που δεν είναι άλλη από την Αυτογνωσία με άλλο όνομα.
Σήμερα (στους βέβηλους χρόνους της Σιδηράς Εποχής) η Αλχημεία έχει καταντήσει να σημαίνει κάτι κακό, ύπουλο, πονηρό κλπ. Παράδειγμα: «ο υπουργός με αλχημείες προσπάθησε να…».
Επιπλέον η αρχαία Αλχημεία θεωρείται σήμερα ότι ήταν μία προσπάθεια να βρεθεί η Φιλοσοφική Λίθος, η οποία μπορούσε να δώσει την αθανασία και να μετατρέψει τα φτηνά μέταλλα, όπως το μολύβι, σε χρυσό. Όποιος είχε στα χέρια του την Φιλοσοφική Λίθο θα γινόταν πάμπλουτος και αθάνατος.
Ανόητη και υλιστική εξήγηση ανοήτων και υλιστών που θεωρούν την μηδενική (από κάθε άποψη) ύπαρξή τους σαν το σημαντικότερο πράγμα που έτυχε να συμβεί στο αχανές και αιώνιο σύμπαν.
Η σωστή περιγραφή των ιδιοτήτων της Φιλοσοφικής Λίθου είναι: «Μετατροπή του μολύβδου της προσωπικότητας σε Χρυσό του Πνεύματος».
Με άλλα λόγια η Φιλοσοφική Λίθος δεν υπάρχει. Πρόκειται για την κωδική ονομασία μιας ολόκληρης «επιστήμης αυτογνωσίας», η οποία είχε σαν σκοπό την εσωτερική μετατροπή του ανθρώπου-ελάττωμα σε άνθρωπο-αρετή, του ανθρώπου-ζώου σε άνθρωπο-θεό.
Η Επιστήμη της Αυτογνωσίας είναι το πιο διαδεδομένο πράγμα στον κόσμο μας. Αν ξέρει κανείς τι να κοιτάξει και που να ψάξει θα την ανακαλύψει πίσω από όλες τις σημερινές δοξασίες, τις μικρές ή μεγάλες θρησκείες και τα πεθαμένα θρησκευτικά συστήματα των αρχαίων λαών.
Μικρές αλλά σημαντικές λεπτομέρειες προδίδουν αυτήν την κοινή πρόγονο όλων των φιλοσοφικών συστημάτων τα οποία «υπήρξαν και πια δεν είναι».
Η τάση του ανθρώπου να βλέπει στα γεγονότα τις δικές του πεποιθήσεις είναι ένα σημαντικό εμπόδιο για την κατανόηση της επιστήμης αυτής. Είναι όμως επίσης και μία σημαντική αιτία για την οποία δεν διαδόθηκε ποτέ ανοιχτά. Πάντοτε δινόταν από Δάσκαλο σε Μαθητή και μετά από πολλές δοκιμασίες γινόταν η μύηση στην θαυμάσια αυτή Επιστήμη.
Τα Ελευσίνια Μυστήρια είναι ένα τέτοιο «σκοτεινό» παράδειγμα. Ελάχιστα είναι γνωστά, αφού η αποκάλυψη λεπτομερειών επέφερε σαν τιμωρία την θανάτωση του επίορκου μυημένου.
Το γεγονός ότι οι άνθρωποι εύκολα διαστρεβλώνουν τις διδασκαλίες που μαθαίνουν φαίνεται από την πληθώρα γνωμών, δοξασιών αι πεποιθήσεων που υπάρχουν στον χώρο. Αρκεί να διαβάσει κάποιος μερικά βιβλία, για να θεωρήσει τον εαυτό του ειδήμονα και να αρχίσει να «διδάσκει» με την σειρά του, γράφοντας τις δικές του πεποιθήσεις και διαστρεβλώνοντας εκείνα, τα πιθανώς σωστά, τα οποία διάβασε και τα οποία είχαν την τύχη να διασωθούν από την διαστρέβλωση των προηγούμενων συγγραφέων.
Ορίστε λοιπόν ένα «σκοτεινό» κείμενο, από το οποίο ο καθένας θα μπορεί να βγάζει τα δικά του συμπεράσματα, τα τελείως διαφορετικά ακόμη και από τα συμπεράσματα όσων έχουν τις ίδιες ιδέες και ενδιαφέροντα με αυτόν.

Ο Σμαράγδινος Πίνακας του Τρισμέγιστου Ερμή

-Θα σας αποκαλύψω, χωρίς ψέμα, κάθε τι πραγματικό και εντελώς αληθινό.
-Αυτό που είναι κάτω μοιάζει με αυτό που είναι πάνω, και αυτό που είναι πάνω μοιάζει με αυτό που είναι κάτω, για να πραγματοποιηθούν τα θαύματα του Ενός και Μόνου Πράγματος.
-Και όπως όλα έγιναν από τον Μοναδικό Λόγο ενός Μοναδικού Όντος, έτσι όλα γεννήθηκαν από το Ένα και Μόνο Πράγμα.
-Πατέρας του είναι ο Ήλιος, Μητέρα του είναι η Σελήνη. Ο Άνεμος το έφερε στα σπλάχνα του και παραμάνα του υπήρξε η Γη.
-Είναι Πατέρας της τελειότητας
-Η δύναμή του τελειοποιείται με εφαρμογή πάνω στην Γη.
-Χώρισε την Γη από την Φωτιά, την αραιή από την πυκνή, με φρόνηση και κρίση.
-Ανέβα με οξύνοια από την Γη στον Ουρανό, και πάλι κάτω κατέβα για να ενώσεις τις ικανότητες που έχουνε τα πράγματα τα ανώτερα καθώς και τα κατώτερα. Έτσι θα πετύχεις την δόξα του κόσμου και όλα τα σκοτάδια θα φύγουνε πετώντας από σένα.
-Έχει δύναμη περισσότερη και από την ίδια την δύναμη, γιατί κατακτά το αραιό και διατρυπά το στερεό.
-Έτσι είναι το πως έγιναν όλα τα πράγματα.
-Από εδώ είναι που προέρχονται όλα τα θαύματα τα οποία αναφέρονται εδώ.
-Για αυτό με είπαν και Τρισμέγιστο Ερμή, γιατί έφτασα στα τρία μέρη της Οικουμενικής Σοφίας.
-Όσα είχα να πω πάνω στην λειτουργία του Ήλιου είναι πλήρη.

Σχόλιο επάνω στο κείμενο
Η απόδοση του κειμένου είναι του διάσημου σύγχρονου αλχημιστή Φουλκανέλλι. Κατά την διάρκεια του Β΄ παγκόσμιου πόλεμου οι μυστικές υπηρεσίες των αντιμαχομένων «σκοτώθηκαν» για να τον συλλάβουν χωρίς (όπως ήταν πολύ φυσικό) να το κατορθώσουν ποτέ.
Το κείμενο είναι καθαρά αλχημικό. Διαπραγματεύεται το Μεγάλο Έργο, δηλαδή την εύρεση και κατασκευή της Φιλοσοφικής Λίθου. Αυτή επιτρέπει την μετατροπή του Μολύβδου της ανθρώπινης Προσωπικότητας σε Χρυσό του Πνεύματος. Οι αγνοούντες μορφωμένοι των καιρών μας κινούμενοι από την απληστία και την δίψα για δύναμη, συγκεντρώνουν την προσοχή τους στο «μετατροπή του μολύβδου σε χρυσό». Φυσικά κανείς δεν πέτυχε ποτέ στην αναζήτηση του χημικού αυτού Ελντοράντο (μυθική πόλη γεμάτη χρυσό). Έτσι η αρχαία Αλχημεία κατάντησε να σημαίνει έρευνα χημικών στοιχείων δηλαδή χημεία αλλά και τσαρλατανισμό.
Ακόμη και σήμερα η λέξη περιέχει ψυχολογικές και μυστικιστικές έννοιες. Μια κοινή έκφραση σήμερα είναι: «ταίριαξε η χημεία μας» που θέλει να υποδηλώσει το ψυχικό και πνευματικό ταίριασμα δύο ανθρώπων συνήθως καλλιτεχνών.
Στον πίνακα περιέχονται και πληροφορίες αριθμοσοφίας. Έχει 7 σελίδες, 13 παραγράφους και μιλάει για τον νόμο του 1, του 2 και του 3. Επίσης γίνεται περιγραφή της δημιουργίας του σύμπαντος και παράθεση κοσμικών νόμων ενώ υπάρχουν σαφείς ομοιότητες με τα Ταοϊστικά κείμενα.
Το βιβλίο του «τρεις φορές μεγάλου» Ερμή μπορεί να γίνει αντιληπτό μόνο από Μύστες. Δηλαδή από άτομα τα οποία έχουν ήδη προχωρήσει στην αναζήτηση του Πνεύματος αναπτύσσοντας και ξυπνώντας την Συνείδησή τους σε βάρος του ζωώδους εγωισμού που μας χαρακτηρίζει. Η Συνειδησιακή γλώσσα των Αληθινών Ανθρώπων, δεν βασίζεται σε λογικούς συνειρμούς αλλά σε Διαισθησιακές Αντιλήψεις. Το αποτέλεσμα είναι ότι, αυτού του είδους τα κείμενα, δεν παρουσιάζουν λογική δομή για τους ανθρώπους οι οποίοι κερδοσκοπούν πάνω τους εξηγώντας τα σύμφωνα με τις ιδέες τους. Σαν παράδειγμα μπορούμε να φέρουμε την Αγία Γραφή η οποία χρησιμεύει σαν στήριγμα για τις πιο περίεργες και αντιφατικές ερμηνείες. Παραδείγματος χάριν:
-Κάποιοι ισχυρίζονται ότι ο Ιησούς ήταν σεξουαλικά ανίκανος επειδή δεν είχε παντρευτεί στα 18 σύμφωνα με τον Μωσαϊκό Νόμο.
-Άλλοι λένε ότι ήταν ομοφυλόφιλος και είχε δεσμό με τον «αγαπημένο» του μαθητή. Ο ισχυρισμός στηρίζεται στο εδάφιο του ευαγγελίου που αναφέρει ότι «κάποιος νεανίας ξέφυγε γυμνός» την ώρα της σύλληψης του Χριστού.
Δεν είναι ο μόνος αφού όλα τα Μεγάλα Πνεύματα που εμφανίστηκαν κατά διαστήματα πάνω στην γη εμφανίζουν μία παρόμοια συμπεριφορά. Αυτή εκλαμβάνεται από τους σύγχρονους «ερευνητές» σαν ομοφυλοφιλία αφού αυτοί, αν βρίσκονταν στην θέση ενός Μυημένου, θα χρησιμοποιούσαν τις δυνάμεις τους μόνο και μόνο για να ικανοποιήσουν τα κατώτερα ένστικτά τους.
Έτσι τα Αρχαία Κείμενα, καθαρά αλχημιστικού τύπου, είναι τελείως αντιφατικά και ασαφή για τον απλό λόγο ότι αναφέρονται σε ψυχολογικές διαδικασίες και είναι αδύνατον να γίνουν κατανοητά από την μονοδιάστατη υλιστική διάνοια.

Ανάλυση λέξεων σχετικών με το θέμα:
Μύω= κλείνω.
Ωψ= μάτια.
Μύωψ= μύω + ωψ: αυτός που κλείνει τα μάτια, αυτός που δεν βλέπει καλά.
Μύηση= εισαγωγή σε μυστική γνώση, αόρατη για τα μάτια και απαγορευμένη στους πολλούς.
Μυημένος= αυτός που «κλείνει τα μάτια» στον υλικό κόσμο ανοίγοντάς τα στον πνευματικό.
Έρμα= έρεισμα, στήριγμα, υποστήριγμα, βάρος που κρατάει την ισορροπία σε ένα σκάφος.
Ερμηνεία= έρμα + νους: εξήγηση στηριγμένη στον νου.
Ερμής= ο στηριγμένος, ο στεγανός, ο κρυφός.
Ερμητισμός= απόκρυφη διδασκαλία, η ιδιότητα του δυσνόητου.
Ερμητικότητα= στεγανότητα, μυστικότητα, η ικανότητα να μην διαφεύγει τίποτε, αδυναμία αντίληψης από την πλευρά των αμυήτων. Ο Ιππόλυτος γράφει ότι η ιδιότητα του Ερμή σαν δημιουργού αποτελεί το μυστικό όλων των μυστηρίων, τον Λόγο (με λίγα λόγια την βάση).

1 Ιουλίου 2009

Τσιγάρο ή μαγκιά;


Το πρώτο μου τσιγάρο το δοκίμασα στα 14, επειδή μου το πρόσφερε κάποιος μάγκας συμμαθητής μου και δεν ήθελα να φανώ "ξενέρωτος", τρομάρα μου!!!
Μέχρι τα 17 μου κάπνιζα 5-6 τσιγάρα την μέρα από τράκες.

Συστηματικά ξεκίνησα να αγοράζω πακέτο στα 17 μου, όταν ξεκίνησα καλοκαιρινή δουλειά σε bar και κάπνιζα ασταμάτητα 2-2,5 πακέτα την ημέρα για 26 ολόκληρα χρόνια.

Ήμουν από τους τυχερούς και δεν μου δημιουργήθηκε κάποιο εμφανές πρόβλημα, παρότι στο σόι μου οι καρκίνοι και οι πνευμονοπάθειες έκαναν θραύση.
Πέρυσι 31 Μαΐου, με αφορμή μια ραδιοφωνική εκπομπή, αφιερωμένη στην Ημέρα κατά του Καπνίσματος, δέχτηκα μια πρόκληση από μια ψυχή, που με θεωρούσε έρμαιο εξαρτήσεων και αδύναμο χαρακτήρα, που δεν θα μπορούσε να επιβληθεί στον εαυτό του.
Για το γαμώτο, πέταξα το πακέτο Παρασκευή βράδυ, πέρασα ένα φριχτό Σαββατοκύριακο, γεμάτος νεύρα κι από τότε δεν το ξανάβαλα στο στόμα μου. Έφτασα μάλιστα στο σημείο να αναρωτιέμαι, πώς επί τόσα χρόνια έκανα τέτοια βλακεία, εγώ που περνιέμαι και για έξυπνος, τρομάρα μου!!!

Από μαγκιά το ξεκίνησα κι από μαγκιά το έκοψα μαχαίρι. Πότε λέτε ήμουν περισσότερο μάγκας;

Από το http://aletri.blogspot.com/

Γιατί ο καρκίνος του στήθους εμφανίζεται συνήθως στην μασχάλη;

Πρόκειται για πληροφορία που διασταυρώθηκε με ασθενείς που κάνουν χημειοθεραπεία και ερευνητές που γνωρίζουν το θέμα. Πρέπει να το κοινοποιήσετε σε όλους τους γνωστούς σας και κυρίως στις γυναίκες. Σας παρακαλώ να ξανασκεφτείτε την χρήση του προϊόντος που μπορεί να προκαλέσει την επικίνδυνη αυτή ασθένεια. Τα περισσότερα προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά είναι συνδυασμός αντι-ιδρωτικού με αποσμητικό. Για αυτό όταν πάτε σπίτι ελέγξτε: DEODORANT δηλαδή αποσμητικό είναι εντάξει. ANTIPERSPIRANT ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΑΞΕΙ!
Η βασική αιτία πρόκλησης καρκίνου του στήθους είναι τα αντι-ιδρωτικά. Προκαλούν συγκέντρωση τοξινών, η οποία προκαλεί κυτταρικές μεταλλάξεις. Και να γιατί:
Το ανθρώπινο σώμα έχει μηχανισμούς αποβολής τοξινών. Αποβάλλει τις τοξίνες από περιοχές του δέρματος πίσω από τα γόνατα, πίσω από τα αυτιά, την βουβωνική χώρα και τις μασχάλες. Οι τοξίνες αποβάλλονται με την εφίδρωση. Τα αντι-ιδρωτικά (όπως ακριβώς λέει και το όνομά τους) εμποδίζουν το ίδρωμα. Οι τοξίνες στην περιοχή της μασχάλης μαζεύονται στους λεμφικούς αδένες κάτω από τις μασχάλες.
Σχεδόν όλοι οι καρκινικοί όγκοι εμφανίζονται στο έξω και επάνω τέταρτο του στήθους, εκεί ακριβώς όπου βρίσκονται τα λεμφικά κέντρα. Αν και στους άνδρες είναι πιο δύσκολο, είναι πιθανό να πάθουν καρκίνο από τα αντι-ιδρωτικά. Σε αυτούς η μεγαλύτερη ποσότητα του προϊόντος μένει στις τρίχες. Οι γυναίκες που χρησιμοποιούν αντι-ιδρωτικό αμέσως μετά το ξύρισμα της μασχάλης έχουν περισσότερες πιθανότητες να νοσήσουν εξαιτίας των μικροτραυματισμών του δέρματος.

Πεποιθήσεις και ζωή

τρόπος μέ τόν ποο μεγαλώνουμε παίζει σημαντικό ρόλο στήν ζωή μας. Τά πιστεύω μας πιό σωστά ο πεποιθήσεις μας εναι ατές πού φανερώνουν τί κριβς εμαστε καί πώς κριβς θά ζήσουμε. Καί ατές κριβς τίς πεποιθήσεις θά πρέπει νά λλάξει κάποιος ποος θέλει νά λλάξει τήν ζωή του. Τό παρακάτω νέκδοτο εναι μία πολύ διδακτική στορία:
O γιός νός ραβα σεΐχη πγε γιά σπουδές στή Τσεχία.
Μετά πό ναν μήνα γράφει στούς δικούς του:
- Πράγα εναι πίθανη, ο νθρωποι πολύ νετοι καί µου ρέσει δ. Μόνο πού μερικές φορές ντρέπομαι ταν πηγαίνω στό Πανεπιστήμιο µ τήν χρυσή µο Mercedes καί βλέπω τόν καθηγητή µου νά κατεβαίνει πό τό τράμ.
Μετά πό μερικές μέρες παίρνει να κατομμύριο δολάρια πιταγή µαζί μέ μία
σημείωση πό τούς γονες του:
-Μήν μς προσβάλεις, γόρασε κι σύ να τράμ…

Ελληνική αναβλητικότητα

ργήσαμε 153 χρόνια λλά τά καταφέραμε…
ντε παιδιά. Καλορίζικη παγόρευση το τσιγάρου.
Θά ζοριστονε λίγο ο καπνιστές λλά τσι σως νά μπορέσουν πολλοί νά τό κόψουν.

30 Ιουνίου 2009

Λάδι και φωτιά στην κουζίνα

Ὅλοι ξέρουμε ὅτι ὅταν πάρει φωτιά κάτι πρέπει νά τοῦ ρίξουμε νερό γιά νά σβήσει.
Σωστό;
ΛΑΘΟΣ! Νερό ρίχνουμε μόνο ὅταν καίγεται κάτι στερεό: κάρβουνο, ξύλο, ροῦχα μπαμπάκι, πλαστικά κλπ. Ἐάν καίγονται καλώδια μπορεῖ νά χειροτερέψουμε τήν κατάσταση ἤ καί νά πάθουμε ἠλεκτροπληξία. Καί ἐάν καίγεται πετρέλαιο ἤ λάδι τότε τό νά ρίξουμε νερό εἶναι μία μοιραία κίνηση. Δημιουργοῦμε μία βόμβα πού γίνεται ἐπικίνδυνη ὄχι μόνο γιά τό σπίτι ἀλλά καί γιά ἐμᾶς τούς ἴδιους. Τό νερό ἐρχόμενο σέ ἐπαφή μέ τό ὑγρό, ἀτμοποιεῖται καί τινάζει τά ἀναμμένα λάδια ψηλά (θυμηθεῖτε τό τίναγμα πού κάνει μία σταγόνα ὅταν πέσει στό τηγάνι. Τότε τό καιόμενο ὑλικό ἁπλώνει, ἔρχεται σέ ἐπαφή μέ τό ὀξυγόνο καί τό ἀποτέλεσμα εἶναι μία πύρινη λαίλαπα. Ὁ σωστός τρόπος νά σβήσουμε ἕνα τηγάνι, πού τό ξεχάσαμε καί ἄναψε τό λάδι, εἶναι ὁ ἑξῆς:
-Μένουμε ψύχραιμοι. ΑΝ ΡΙΞΟΥΜΕ ΝΕΡΟ ΘΑ ΠΡΟΚΛΗΘΕΙ ΕΚΡΗΞΗ ΚΑΙ ΙΣΧΥΡΗ ΦΩΤΙΑ.
-Σβήνουμε τό μάτι.
-ΔΕΝ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΤΗΓΑΝΙ.
-Παίρνουμε μία πετσέτα, τήν βρέχουμε, τήν στίβουμε καλά καί σκεπάζουμε μέ αὐτήν τό ἀναμμένο σκεῦος.
-Περιμένουμε γιά κάμποση ὥρα γιά νά σιγουρευτοῦμε ὅτι ἡ θερμοκρασία ἔπεσε ἀρκετά. Διαφορετικά ἄν σηκώσουμε τήν πετσέτα γρήγορα τό λάδι μπορεῖ νά ξανα-ανάψει.  
Δεῖτε στό βίντεο τί θά συμβεῖ ἄν ρίξετε νερό, ἐπειδή τά χάσατε.