Τα πράγματα δεν είναι ΠΟΤΕ έτσι όπως φαίνονται.
Κάποτε ένας αστρονόμος είπε: «Ερεύνησα από την μια άκρη στην άλλη το σύμπαν με το τηλεσκόπιό μου. Πουθενά δεν βρήκα τον Θεό». Και κάποιος βιολιστής του απάντησε: «Και εγώ πήρα το βιολί μου και εξέτασα κάθε κομμάτι του και κάθε χορδή του. Πουθενά δεν βρήκα μουσική». Μη διαβάσετε τις επόμενες σελίδες με τον τρόπο που θα τις διάβαζε ο αστρονόμος.

4 Ιανουαρίου 2009

Περί γενοκτονιών

Πριν λίγες μέρες κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο μία επιστολή–διαμαρτυρία για το γεγονός ότι πάει να ξεχαστεί η μεγάλη σφαγή των Εβραίων στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Υπήρχαν πολλές εικόνες από τα στρατόπεδα με άφθονα πτώματα και σκελετωμένους ανθρώπους.
Και χωρίς να θέλω να μειώσω την φρίκη των στρατοπέδων συγκέντρωσης θα κάνω μερικές επισημάνσεις και μερικές ερωτήσεις:
Επισήμανση πρώτη: Η επιστολή αναφέρει «πρόχειρα» τους άλλους και ουσιαστικά κάνει λόγο ΜΟΝΟ για Εβραίους, δίνοντας την εντύπωση ότι οι εικόνες δείχνουν θύματα εβραϊκής καταγωγής.
Επισήμανση δεύτερη: Η επιστολή εμφανίστηκε σε ΠΟΛΥ ΒΟΛΙΚΗ ΩΡΑ. Ακριβώς δηλαδή την στιγμή που οι Ισραηλινοί σφαγιάζουν πάλι τους Παλαιστίνιους.
Επισήμανση Τρίτη: Το Ολοκαύτωμα των Εβραίων στα στρατόπεδα των ναζί υπήρξε η αιτία της δημιουργίας του Εβραϊκού κράτους στην Παλαιστίνη. Και έτσι τελικά το Ολοκαύτωμα είναι η αιτία της σφαγής των Παλαιστίνιων σήμερα.
Ερώτηση πρώτη: Όλοι αυτοί που θυμούνται συνεχώς το εβραϊκό ολοκαύτωμα γιατί δεν θυμούνται και την Αρμενική γενοκτονία;
Ερώτηση δεύτερη: Είδατε ποτέ να κυκλοφορεί μια τέτοια επιστολή για την σφαγή των Ελλήνων Μικρασιατών και Ποντίων από τους Τούρκους;
Ερώτηση τρίτη: Είδατε ποτέ να κυκλοφορεί μια τέτοια επιστολή για την σφαγή των αμάχων στην Μπιάφρα;
Ερώτηση τέταρτη: Είδατε ποτέ να κυκλοφορεί μια τέτοια επιστολή για την σφαγή των Παλαιστινίων στην Σάμπρα και την Σατίλλα;
Δεν έχετε παρά να γράψετε Sabra Satila και θα βρεθείτε μπροστά σε φρικτές εικόνες. Οι Ισραηλινοί χρησιμοποίησαν μετά την σφαγή μπουλντόζες για να γκρεμίσουν τους καταυλισμούς και να σκεπάσουν με τα μπάζα τα περισσότερα από 2.500 γυναικόπαιδα που σκοτώθηκαν εκεί. Γέροντες βασανίσθηκαν (σε κάποιον πριν τον εκτελέσουν του είχαν βγάλει τα μάτια), γυναίκες βιάστηκαν και αθώα παιδιά σφάχτηκαν κατά εκατοντάδες.
Μερικές φωτογραφίες ίσως σας κινήσουν το ενδιαφέρον να μάθετε περισσότερα.





24 Δεκεμβρίου 2008

Τυφλὴ ὅραση

Τὸ ὅτι ὁ ἄνθρωπος δὲν εἶναι μία ἁπλὴ ζωικὴ μηχανὴ ποὺ τρώει καὶ ἀναπαράγεται φαίνεται κάποιες φορὲς ἀπὸ ἀξιοθαύμαστα καὶ σπάνια περιστατικά. Ὅπως τὸ παρακάτω. Νὰ θυμίσω ὅτι ἀνάλογο περιστατικὸ ὑπάρχει καὶ στὸ Ἡράκλειο Κρήτης.
Στὴν «κρυφή» δομὴ τοῦ ἀνθρώπου ὑπάρχουν δυνατότητες ἀντίληψης καὶ ὄργανα πολὺ ἔξω ἀπὸ τὴν ὑποτυπώδη ἀντιληπτικὴ ἱκανότητα τῶν πέντε αἰσθήσεων καὶ τοῦ νοῦ μας. Τὸ ἐπιχείρημα ὅτι δὲν τὶς ἔχει ἀνακαλύψει ἡ ἐπιστήμη ἔχει τὴν ἴδια βαρύτητα μὲ τὸ ἐπιχείρημα ἑνὸς ἀνθρώπου τῆς ζούγκλας σχετικὰ μὲ τὴν ὕπαρξη ἢ ὄχι τῶν ραδιοφωνικῶν κυμάτων.
Τυφλὴ ὅραση
Ἡ περίπτωση τοῦ ἄνδρα ποὺ «βλέπει» χωρὶς νὰ ξέρει πὼς
Ἕνας ἄνδρας ποὺ ἔμεινε ἐντελῶς τυφλὸς ἔπειτα ἀπὸ ἐγκεφαλικὴ βλάβη μπορεῖ ἄνετα νὰ ἀποφεύγει τὰ ἐμπόδια στὸ δρόμο του καὶ νὰ ἀντιλαμβάνεται τὶς ἐκφράσεις στὰ πρόσωπα τῶν γύρω του, διαπιστώνουν μὲ ἔκπληξη δυὸ ἐρευνητικὲς ὁμάδες. Φαίνεται ὅτι αὐτὴ ἡ «τυφλὴ ὅραση» βασίζεται σὲ σήματα ἀπὸ τὰ μάτια ποὺ δὲν γίνονται αντιληπτα ἀπὸ τὴν συνείδηση.
Ὁ 56χρονος ἀσθενής, γνωστὸς μόνο ὡς «TN», βιντεοσκοπήθηκε να ολοκληρώνει μὲ εὐκολία μία διαδρομὴ μὲ ἐμπόδια που έστησαν οἱ ἐρευνητὲς στὸ ἐργαστήριο. Ἂν καὶ δὲν κρατᾶ μπαστούνι, παρακάμπτει τὰ μεγάλα αντικειμενα καὶ περνᾶ πάνω ἀπὸ τὰ μικρότερα, καὶ μάλιστα χωρὶς νὰ γνωρίζει πὼς ἀκριβῶς τὸ καταφέρνει.
Οἱ ἐρευνητὲς πιστεύουν ὅτι ὁ ΤΝ αξιοποιεί κάποια μυστηριώδη ικανότητα ποὺ κρύβεται σὲ ὅλους τους ἀνθρώπους. Προηγούμενες ἔρευνες, ἐξάλλου, ἔχουν δείξει ὅτι στὸν ἀνθρώπινο ἐγκέφαλο ὑπάρχουν ἐπιμέρους ὑποσυστήματα ὄρασης τα ὁποία δεχονται σήματα ἀπὸ τὸ μάτι χωρὶς ὅμως ἡ λειτουργία τους νὰ φτάνει ποτὲ στὴ συνείδηση.
Ἡ μοναδικὴ περίπτωση «τυφλῆς ὅρασης» παρουσιάζεται στὴν ἐπιθεώρηση Current Biology.
Ο ΤΝ ζεῖ στὸ Μπορούντι, ὅπου ἐργαζόταν ὡς γιατρὸς γιὰ τὸν Παγκόσμιο Ὀργανισμὸ Ὑγείας. Τὸ 2003 δυὸ διαδοχικὰ ἐγκεφαλικὰ ἐπεισόδια κατέστρεψαν ἐντελῶς τὸν ὀπτικὸ φλοιὸ στὸ πίσω μέρος τοῦ ἐγκεφάλου. Εἶναι μάλιστα ἡ πρώτη περίπτωση στὴν ἐπιστημονικὴ βιβλιογραφία μὲ συμμετρικὴ βλάβη τοῦ ὀπτικοῦ φλοιοῦ καὶ στὰ δυὸ ἠμισφαίρια.
Ἡ ὁμάδα τοῦ Δρ Ἀλαν Πένια στὸ Πανεπιστήμιο τῆς Γενεύης ἀρχικὰ διαπίστωσε ὅτι ὁ TN μποροῦσε νὰ καταλάβει, χωρὶς ὁ ἴδιος νὰ γνωρίζει πώς, ἂν οἱ ἐκφράσεις στὰ πρόσωπα τῶν γύρω του ήταν λυπημένες ἢ χαρούμενες.
Ἀφότου ἐπιβεβαίωσαν μὲ τομογραφίες ὅτι ὁ ΤΝ ἦταν πράγματι κλινικὰ τυφλὸς (ὁ ὀπτικὸς φλοιὸς δὲν παρουσίαζε καμία δραστηριότητα) οἱ ἐρευνητὲς ζήτησαν ἀπὸ τὸν ἀσθενῆ νὰ τοὺς συνοδεύσει στὴν Ὀλλανδία γιὰ νέες ἐξετάσεις, σὲ συνεργασία μὲ τὴν Δρ Μπεατρὶς ντὲ Γκέλντερ στὸ Πανεπιστήμιο τοῦ Τίμπουρκ.
Οἱ νευροεπιστήμονες ἀρχικὰ ἤθελαν νὰ μάθουν ἂν ὁ ΤΝ μπορεῖ νὰ «βλέπει» τὴν γλώσσα τοῦ σώματος τῶν γύρω του. «Παρατηρήσαμε ὅμως ὅτι φαινόταν νὰ ἀποφεύγει τὰ ἀντικείμενα στὴν πορεία του, ὅποτε προσθέσαμε ἀκόμα ἕνα ἁπλὸ πείραμα γιὰ νὰ διαπιστώσουμε ἂν τὰ ἀντιλαμβανόταν στ΄ἀλήθεια» σχολιάζει ὁ Δρ Πένια στὸ Nature.com
Ὅταν τοῦ ζητήθηκε νὰ ὁλοκληρώσει τὴν διαδρομὴ μέτ΄ἐμποδίων, ὁ ΤΝ ἀρχικὰ εἶπε ὅτι «δὲν μποροῦσε νὰ τὸ κάνει ἐπειδὴ ἦταν τυφλός». Τελικὰ ὅμως τὰ κατάφερε μὲ ἐντυπωσιακὴ ἀκρίβεια.
Τὸ φαινόμενο τῆς τυφλῆς ὅρασης εἶχε παρατηρηθεῖ καὶ σὲ ἄλλους ἀσθενεῖς μὲ βλάβες τοῦ ὀπτικοῦ φλοιοῦ, ἦταν ὅμως πολὺ πιὸ περιορισμένο. Οἱ ἀσθενεῖς μποροῦσαν γιὰ παράδειγμα νὰ ἀντιληφθοῦν κάποια χρώματα ἢ ἐκφράσεις προσώπων, κανεὶς ὅμως δὲν μποροῦσε νὰ ἀποφεύγει ἐμπόδια μὲ τόση εὐκολία.
Ἐκτὸς ἀπὸ τὴν «τυφλὴ ὅραση», ἡ μόνη ἄλλη ἐξήγηση γιὰ τὶς ἱκανότητες τοῦ TN εἶναι ὅτι ἀντιλαμβάνεται τὴν θέση τῶν ἀντικειμένων γύρω τοῦ μὲ τὴν ἀκοή, μέσω τῆς ἀσθενοῦς ἠχοῦς ποὺ ἀνακλοῦν. Ὅμως αὐτὸ τὸ ἐνδεχόμενο τοῦ «ἠχοεντοπισμοῦ» θεωρεῖται ἐντελώς απιθανο, δεδομένης τῆς ἀκρίβειας μὲ τὴν ὁποία ὁ ἀσθενὴς ἀποφεύγει ἀκόμα καὶ μικρὰ ἀντικείμενα.
Ὁ 56χρονος πρόκειται τώρα νὰ ὑποβληθεῖ σὲ νέες ἐξετάσεις στὴν Εὐρώπη προκειμένου νὰ μελετηθεῖ τὸ φαινόμενο σὲ μεγαλύτερη λεπτομέρεια.

20 Δεκεμβρίου 2008

Ηλεκτρονικά ναρκωτικά;

Δεν κομίζω "γλαύκας στην Αθήνα" με αυτήν την καταχώρηση. Είναι αρκετά παλιά είδηση. Αυτό που θέλω να συμπηρώσω είναι ότι πιθανόν το iDoser να είναι μια εμπορική δοκιμή των non lethal weapons (μη θανατηφόρα όπλα) που χρησιμεύουν και για να δημιουργούν παραισθήσεις στον αντίπαλο. Με έναν σμπάρο δύο τρυγόνια. Και κάνουμε δοκιμές αποτελεσματικότητας και βγάζουμε και τα έξοδα της έρευνας:

Το ναρκωτικό που αναμένεται να σημαδέψει τον εικοστό πρώτο αιώνα δεν θα μπορούσε παρά να κατασκευάζεται και να διακινείται μέσω Ιντερνετ. Ο λόγος για το iDoser, τη νέα εθιστική «ουσία» που κάνει θραύση σε όλο τον κόσμο και δεν λαμβάνεται με χάπια, ενέσεις ή εισπνοές, αλλά κυκλοφορεί σε ψηφιακά αρχεία, που οι χρήστες κατεβάζουν εύκολα από το Διαδίκτυο. Η «δόση» είναι βασισμένη σε ηχητικά κύματα, τα οποία έχουν ενσωματωθεί με ειδική επεξεργασία σε κοινά μουσικά αρχεία .mp3 και πωλούνται ως αρχεία .drg. Οι χρήστες δεν έχουν παρά να τα αναζητήσουν στις εκατοντάδες ιστοσελίδες-βαποράκια, να τα κατεβάσουν στον υπολογιστή τους και με ένα ειδικό πρόγραμμα, που διατίθεται δωρεάν στο Ιντερνετ, να τα αποσυμπιέσουν, να τα ακούσουν και να φτιάξουν… κεφάλι στην κυριολεξία, αφού τα ηχητικά αυτά ναρκωτικά δρουν κατευθείαν στον εγκέφαλο.

Οπως εξηγούν οι ειδικοί, πρόκειται για συγκεκριμένα κύματα συχνότητας 3 έως 30 Hertz (τα λεγόμενα υποηχητικά κύματα) που επηρεάζουν τη λειτουργία του εγκεφάλου προκαλώντας διάφορες αντιδράσεις. Για παράδειγμα, τα κύματα άλφα (τα οποία κυμαίνονται από 7 έως 13 Hertz) έχουν χαλαρωτική δράση, όμως υπάρχουν και άλλα που προκαλούν αντιθέτως υπερδιέγερση και ευφορία.

Ηδη οι αρχές έχουν εντοπίσει αμέτρητες ιστοσελίδες όπου μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να βρουν τη δόση τους. Μάλιστα, υπάρχει και ιστοσελίδα όπου παρέχονται οδηγίες χρήσης του νέου ναρκωτικού για τους αρχάριους και πωλούνται CDs με τραγούδια-«δόσεις». Οπως συμβαίνει σε αρκετές περιπτώσεις και με τα κοινά ναρκωτικά, οι πρώτες χαμηλές «δόσεις» παρέχονται δωρεάν, με στόχο την προσέλκυση νέων πελατών. Ακόμα όμως και οι πιο ισχυρές «δόσεις» προσφέρονται σε πολύ χαμηλές τιμές (περίπου 5 ευρώ το τραγούδι), παρά το γεγονός ότι μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν αμέτρητες φορές. Την ίδια στιγμή, στο YouTube μπορεί να βρει κανείς πολλά σχετικά βιντεάκια και να δει νέους να παραληρούν από ευφορία τη στιγμή που δοκιμάζουν το ναρκωτικό της ψηφιακής εποχής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η χρήση των υποηχητικών κυμάτων δεν είναι κάτι καινούργιο για τις αστυνομικές αρχές, οι οποίες στο εξωτερικό τα χρησιμοποιούν ως κατασταλτικά μέσα, για παράδειγμα, στις ντισκοτέκ ώστε να ηρεμούν τη νεολαία. Η χρήση τους έχει πραγματοποιηθεί στο παρελθόν και σε στρατιωτικούς χώρους. Παρ’ όλα αυτά, οι κίνδυνοι για την υγεία που σχετίζονται με τη χρήση των cyber-ναρκωτικών δεν έχουν διαπιστωθεί ακόμα. Οι ειδικοί έχουν αρχίσει έρευνες σχετικά με το μέγεθος και τις επιπτώσεις του εθισμού.

Πρόσφατα, Ιταλοί ερευνητές μελέτησαν και υπολόγισαν την αθροιστική επίδραση του ήχου και του ecstasy στον εγκέφαλο πειραματόζωων. «Χορηγήσαμε σε ποντίκια μία μικρή δόση ecstasy ανίκανη να προκαλέσει την παραμικρή νευρολογική επίδραση και στη συνέχεια χορηγήσαμε στα ίδια ποντίκια μία “δόση” ήχου 95 ντεσιμπέλ, τη μέγιστη που επιτρέπεται στις ντισκοτέκ. Αμέσως διαπιστώσαμε ενίσχυση της επίδρασης του ecstasy. Και όχι μόνο: όταν αυξήσαμε την αρχική δόση του ecstasy, η μετέπειτα “δόση” του ήχου προκάλεσε ενίσχυση της επίδρασης που διήρκεσε πέντε ολόκληρες ημέρες» εξήγησε ο Μικελάντζελο Ιανόνε, ερευνητής από το Ινστιτούτο Νευρολογικών Επιστημών του Εθνικού Συμβουλίου Ερευνών του Καταντζάρο. «Αυτό εξηγεί γιατί ορισμένα είδη ναρκωτικών, όπως για παράδειγμα το ecstasy, καταναλώνονται σε ιδιαίτερα μεγάλες ποσότητες σε περιστάσεις όπως ρέιβ-πάρτι, όπου προφανώς η μουσική ενισχύει την επίδρασή τους».

18 Δεκεμβρίου 2008

Μεσημεριανές εκπομπές και κουτόχορτο

Τώρα τα μεσημεριανάδικα έχουν άλλο δακρύβρεκτο θέμα. 
Ξέχασαν τον πιτσιρίκο που σκοτώθηκε πριν λίγες μέρες. Δεν κάνουν πια αφιερώματα για την χαροκαμένη μάνα. Χάθηκαν όλες οι αναφορές και τα παράθυρα. 
Τώρα ένα νέο φλέγον θέμα ήρθε να σώσει τα ανεγκέφαλα όντα που ψάχνουν απεγνωσμένα θέμα για κουτσομπολιό: ο φόνος ενός επιχειρηματία της νύχτας. Και να τα πλάνα με την χαροκαμένη σύντροφο του επιχειρηματία, να τα πλάνα της τεθλιμμένης πεθεράς του με τις γούνες και τα μπιζού, να κάπου κάπου οι ξώβιζες και ξώμπουτες φωτογραφίες της «καλλιτέχνιδος» (να μην ξεχνιόμαστε κιόλας). Και φυσικά όλα αυτά διανθισμένα με την ίδια λυπητερή μουσική που πριν λίγες μέρες βάζανε στα πλάνα για τον νεαρό.
Τώρα μπορείτε να στεναχωρηθείτε για κάτι πιο «γκλάμορους». Βάλτε και καμία καταχώρηση με φωτογραφίες της τραγουδίστριας και του «αδικοχαμένου» επιχειρηματία. 
Και επ’ ευκαιρία φωνάξτε και «μπάτσοι, γουρούνια δολοφόνοι». 
Αυτά τα καθίκια οι αστυνομικοί γιατί δεν φύλαγαν το καημένο το παιδί που μας διασκέδαζε τα βράδια με τέτοια ποιοτική μουσική; 
Γιατί τους πληρώνουμε; 
Όλοι στο Πολυτεχνείο για άλλον έναν γύρο επανάστασης σαν τον προηγούμενο.
Και αν πεθάνουν και κάνα δυό βλαμμένα δεκαπεντάχρονα ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ...

Μου φάνηκε πιο νόστιμο

Άνοιξα προηγουμένως την τηλεόραση την ώρα που έτρωγα ένα ρόδι.
Το ρόδι ήταν εισαγωγής και τελικά ήταν απαίσιο. Σκληρές ρόγες που έσπαγαν πιτσιλώντας αντί να ξεκολλήσουν από το φλούδι, ξινή γεύση, λίγο ζουμί και καθόλου άρωμα.
Αλλά ευτυχώς που είχα ανοίξει την τηλεόραση.
Το ρόδι μου φάνηκε σαν φρούτο του παραδείσου μπροστά στο αίσχος της οθόνης. Γύρισα τα κανάλια και το μόνο που είχε ήταν χαζές σειρές με τελείως υποτυπώδη σενάρια και τελείως ερασιτεχνικό παίξιμο.
Πραγματικά οι πρώτες ολόχαζες σειρές της ελληνικής τηλεόρασης (άγνωστος πόλεμος κλπ για τους αρχαιότερους σαν και μένα) άξιζαν για όσκαρ μπροστά στις σημερινές.

Ο κακός μας ο καιρός

Ξέρατε ότι η Σοφία Μανωλίδου ήταν συνθέτης και είχε πάει στους Ολυμπιακούς της Κίνας όπου έδωσε συναυλίες, διευθύνοντας την κρατική κινεζική ορχήστρα;
Ξέρατε ότι έχει βγάλει δίσκους σχετικούς με την αρχαία Ελλάδα;
Όχι βέβαια! Κανένα σοβαρό κανάλι δεν ασχολείται με τέτοια ποταπά.
Όμως όλοι μάθανε την Μανωλίδου όταν πήγε στο παιχνίδι ξεκατινιάσματος του (δεν θυμάμαι) καναλιού. Όλοι «διερρήγνυαν τα ιμάτιά τους» που πάει να διευθύνει τέτοια εκπομπή. Λες και οι άλλες εκπομπές είναι καλύτερες. Κανείς επίσης δεν μίλησε για το κανάλι που οργάνωσε την εκπομπή, λες και ο υπαίτιος για αυτό είναι ο παρουσιαστής.
Για μένα δεν έκανε καλά που πήγε σε τέτοιου είδους εκπομπή. Αλλά εκείνο που με ενδιαφέρει είναι όχι η δράση ενός ατόμου που (καλώς ή κακώς) προσπαθεί να βγάλει χρήματα, αλλά η συλλογική δράση. Και αυτή η ηλίθια, αποχαυνωτική κατάσταση που δημιουργούν τα κανάλια.
Αχ, πόσο ωραία ήταν πριν εφευρεθεί η Αμερική…

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΒΑΤΡΑΧΟΥ

Το κείμενο αυτό κυκλοφοράαει σαν email, διανθισμένο με μερικά σκιτσάκια.Επ' ευκαιρία των νέων φασαριών που γίνονται στην Αθήνα "άδειασα" το κείμενο για να το μεταφέρω σε word. Πρόκειται για μια πολύ καλή και διδακτική ιστορία.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΒΑΤΡΑΧΟΥ
Να την διαβάσετε, να την σκεφτείτε και να την διαδώσετε. Είναι ωμή μα πραγματική …
Από την αλληγορία της σπηλιάς του Πλάτωνα, έως το Matrix, διαβαίνοντας μέσα από τους μύθους του La Fontaine, καταλήγουμε πως η χρήση του γλωσσικού συμβολισμού είναι ένας προνομιακός τρόπος που μπορεί να κάνει τον άνθρωπο να σκεφτεί και να διαδώσει τις ιδέες του σε άλλους ανθρώπους.
Ο Olivier Clerc, συγγραφεύς και φιλόσοφος, με αυτή την μικρή ιστοριούλα, μέσω της αλληγορίας, εμφανίζει τα καταστροφικά αποτελέσματα της μη συνειδητοποιήσεως των αλλαγών, που επηρεάζουν δυσμενώς την υγεία μας, τις μεταξύ μας σχέσεις, την κοινωνική εξέλιξη και το περιβάλλον.
Είναι μέσα της, συμπυκνωμένες, η ζωή και η γνώση, που ο καθείς μας θα πρέπει να φυτέψει στον προσωπικό του κήπο ώστε ένα αύριο να μπορέσει να δρέψει τους καρπούς τους.
Το βατραχάκι που δεν ήξερε ότι θα βραζόταν
Φανταστείτε μια κατσαρόλα γεμάτη κρύο νερό, μέσα στο οποίο κολυμπά ανέμελα, ένα βατραχάκι. Κάτω από την κατσαρόλα, ανάβετε μια μικρή φωτιά και το νερό, αρχίζει να ζεσταίνεται πολύ σιγά. Το νερό, σιγά σιγά γίνεται χλιαρό και το βατραχάκι, βρίσκοντας το μάλλον ευχάριστο, συνεχίζει να κολυμπά χαρούμενο.
Η θερμοκρασία του νερού, συνεχίζει να ανεβαίνει. Τώρα το νερό είναι πιο ζεστό, από ότι το βατραχάκι θα θεωρούσε ευχάριστο, αισθάνεται λίγο κουρασμένο, αλλά παρ όλα ταύτα δεν αισθάνεται κανέναν φόβο.
Τώρα το νερό είναι πραγματικά ζεστό και το βατραχάκι αρχίζει να αισθάνεται δυσάρεστα, αλλά είναι εξουθενωμένο. Για αυτόν τον λόγο, υπομένει και δεν αντιδρά.
Η θερμοκρασία συνεχίζει να ανεβαίνει, έως ότου, το βατραχάκι καταλήξει να βράσει και ως εκ τούτου, να πεθάνει.
Εάν έριχναν το ίδιο βατραχάκι κατ’ ευθείαν σε νερό θερμοκρασίας 50 βαθμών, με μια εκτίναξη των ποδιών του, θα είχε πηδήξει αμέσως έξω από την κατσαρόλα.
Αυτό, αποδεικνύει, ότι όταν μια αλλαγή γίνει με έναν τρόπο επαρκώς αργό, διαφεύγει της συνειδήσεως και στην πλειονότητα των περιπτώσεων, δεν προκαλεί καμία αντίδραση, καμιά αντίσταση, καμία επανάσταση.
Εάν παρατηρούσαμε αυτό που συμβαίνει στην κοινωνία μας εδώ και λίγες δεκαετίες, θα μπορούσαμε να διακρίνουμε ότι υφιστάμεθα μια αργή αλλά σταδιακή εξαφάνιση των πανανθρώπινων αξιών μας και των ιδανικών μας. Δεν το καταλαβαίνουμε όμως γιατί γίνεται αργά και σιγά για να το συνηθίζουμε.
Ένα μεγάλο μέρος καταστάσεων που πριν από 20, 30 ή 40 χρόνια, θα μας έκαναν να φρίξουμε, και να βγούμε στους δρόμους, σιγά σιγά έγιναν κοινότυπες και σήμερα περνάνε απαρατήρητες ή αφήνουν τελείως αδιάφορη την πλειονότητα του κόσμου.
Στο όνομα της προόδου, της επιστήμης και του κέρδους, γίνονται διαρκώς αυθαιρεσίες κατά της προσωπικής ελευθερίας έκαστου, της αξιοπρέπειας του, της ακεραιότητας της φύσεως, της ομορφιάς και της χαράς της ζωής, με αργό ρυθμό αλλά ασταμάτητα, με την συνεχή συνενοχή των αδαών θυμάτων, που ίσως και στο μεταξύ να έχουν χάσει την ικανότητα και τη θέληση τους να αμυνθούν.
Τα άσχημα προγνωστικά για το μέλλον μας, αντί να προκαλούν αντιδράσεις και εξεγέρσεις, δεν κάνουν τίποτε άλλο παρά να προετοιμάζουν ψυχολογικά τον κόσμο, ώστε να υφίσταται και να αποδέχεται τις εξαθλιωτικές και δραματικές συνθήκες ζωής που μας επιβάλλουν.
Το συνεχές σφυροκόπημα από τα μέσα ενημερώσεως με την υπερπληροφόρηση, τις κακόγουστες εκπομπές και τα reality shows που ισοπεδώνουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, μεταλλάσουν τον ανήσυχο ανθρώπινο νου σε παθητικό δέκτη που απλά εκτελεί εντολές χωρίς κρίση και ικανότητα να αντιλαμβάνεται τι γίνεται γύρω του.
Όταν για πρώτη φορά μίλησα γι αυτά τα πράγματα, αναφερόμουν στο αύριο. Τώρα, αναφέρομαι στο σήμερα !!!
Συνειδητοποίηση, η βράσιμο.
Πρέπει να διαλέξετε!