Τα πράγματα δεν είναι ΠΟΤΕ έτσι όπως φαίνονται.
Κάποτε ένας αστρονόμος είπε: «Ερεύνησα από την μια άκρη στην άλλη το σύμπαν με το τηλεσκόπιό μου. Πουθενά δεν βρήκα τον Θεό». Και κάποιος βιολιστής του απάντησε: «Και εγώ πήρα το βιολί μου και εξέτασα κάθε κομμάτι του και κάθε χορδή του. Πουθενά δεν βρήκα μουσική». Μη διαβάσετε τις επόμενες σελίδες με τον τρόπο που θα τις διάβαζε ο αστρονόμος.

12 Νοεμβρίου 2016

Γνωμικά

Ο ουρανός δεν καθρεφτίζεται σε μία ταραγμένη λίμνη. Ούτε και σε μία ταραγμένη ψυχή.
Και πολύ περισσότερο σε μία λασπωμένη.
Σκεφτείτε πόσες ώρες κάθε ημέρα περνάτε μέσα σε καταστάσεις φόβου, λύπης, ζήλειας, υπερηφάνειας, λαιμαργίας, αδιαφορίας, μίσους, αδιαλλαξίας, απελπισίας, υποκρισίας, απληστίας και τόσων άλλων «ανθρώπινων» συναισθημάτων.
Αν το κάνετε αυτό θα καταλάβετε γιατί δεν μπορείτε να δείτε τον ουρανό, και γιατί είσαστε μόνιμα "μαυρισμένοι".
Και θα καταλάβετε επίσης γιατί η ανθρωπότητα βρίσκεται στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται. και γιατί δεν θα αλλάξει ποτέ. Γιατί για να αλλάξει πρέπει να αλλάξετε εσείς. Αλλά όμως κανένας δεν θέλει να αλλάξει. Ούτε καν εγώ που σας το προτείνω.

6 Νοεμβρίου 2016

Το στριφνό βιβλίο (ΕΣΕΙΣ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΑΤΕ ΑΥΤΟ;)

Βαριά με κατατρέχει εμμονή με το θέμα της παλικαροσύνης. Αυτό που λέμε ανδρισμός. Όχι του ανδρισμού που δείχνει ο ισχυρός στον αδύναμο. Αλλά το θάρρος, η υπερηφάνεια (η σωστή) και η επιμονή κάποιου ατόμου (είτε είναι άντρας είτε γυναίκα) στο δίκαιο. Το παλικάρι ή η παλικαρού (όπως θα λέγανε στην Κρήτη) κάνει κάποιες συγκεκριμένες δράσεις. Υπάρχει μια συγκεκριμένη ψυχολογική γεύση σε αυτό. Μια μυρωδιά που δεν περιγράφεται. Ένας κραδασμός που τραντάζει και δονεί μέχρι τα μύχια βάθη της συνείδησης (της όποιας έχουμε ακόμα).
Το να περιγράψεις αυτό το πράγμα είναι σχεδόν αδύνατο. Μοιάζει με την προσπάθεια να περιγράψεις τι αισθάνεσαι μπροστά σε ένα μεγαλειώδες ηλιοβασίλεμα σε κάποιον που δεν έχει δει ποτέ ούτε τον ήλιο. Μπορεί όμως να βρεθούν μερικές παραβολές. Κάποια πράγματα είναι καλά παραδείγματα της συγκεκριμένης έννοιας:
-Ο λαϊκός ποιητής λέει στον μάγκα: «Μη βαροχτυπάς τα ζάρια, όσοι είναι παλικάρια την ζωή τους την περνούν στις σκαλωσιές». Όσοι είναι παλικάρια θυσιάζονται εκπληρώνοντας τις υποχρεώσεις τους.
Εσείς θα το κάνατε αυτό; 

-Το 1897 ο στόλος των τότε μεγάλων δυνάμεων άρχισε να βομβαρδίζει το φρούριο που κατείχαν οι Κρήτες. Είχαν σκοπό να πνίξουν την επανάσταση. Όταν μία οβίδα θρυμμάτισε τον ιστό της σημαίας ο Καγιαλεδάκης την πήρε και όρθιος στο τείχος την ύψωσε με κοντάρι το σώμα του. Τότε οι ναύαρχοι (προς τιμήν τους) διέταξαν άμεση παύση του βομβαρδισμού και σάλπαραν ενώ τα πληρώματα ζητωκραύγαζαν και χειροκροτούσαν. Στην Ευρώπη ξέσπασε «θύελλα» όταν μαθεύτηκε το γεγονός. Σήμερα βέβαια θα τον σκότωνε τσάκα τσάκα κάποιος επαγγελματίας σκοπευτής (που απλά θα έκανε την δουλειά του) και τα κανάλια θα σιωπούσαν, αλλά τέλος πάντων…
Εσείς θα το κάνατε αυτό;

-Η κόρη κεντάει σκουτιά και ο ερωτευμένος, γιος του βασιλιά, της τα ζητάει για όσα χρήματα αυτή θέλει. «Για να την θυμάται τις βραδιές που δεν κοιμάται». Και εκείνη υπερήφανη και ανυπότακτη δεν εντυπωσιάζεται από τα ασκέρια που τον συνοδεύουν ούτε από τα χρυσά του νομίσματα. Αντίθετα «αγοράζει» τον πρίγκιπα. Του τα δίνει τζάμπα «αν ορίσει πιο σιμά και την φιλήσει».
Εσείς θα το κάνατε αυτό;

-Αγγελιοφόροι βγαίνουν από το Αρκάδι. Σπάνε τον εχθρικό κλοιό και ζητούν βοήθεια. Οι υπόλοιποι Κρήτες όμως δεν μπορούσαν να βοηθήσουν. Και αυτοί έσπασαν πάλι τον κλοιό και φέρανε τα άσχημα μαντάτα στους αποκλεισμένους. Και την άλλη μέρα πέθαναν μαζί τους.
Εσείς θα το κάνατε αυτό;

-Το παλικάρι στο παλιό ριζίτικο ζητάει από την μάνα του να φιλοξενήσει τους συγγενείς και φίλους που θα έρθουν. Να τους βάλει να φάνε και να κοιμηθούνε για να ξεκουραστούν. Και μόνο την άλλη μέρα, την ώρα που θα φεύγουνε, ξεκούραστοι πια, να τους πει ότι ο γιος της σκοτώθηκε. Παλικάρι γιος και παλικάρι μάνα.
Εσείς θα το κάνατε αυτό;

-Και τέλος ο Διγενής (σε τραγούδι της τάβλας) ψυχορραγεί τρομερός και ακατάβλητος. Και ψάχνει τρόπο, σε αυτή την κατάσταση, να ανέβει στον ουρανό. Και «να δώσει σείσμα τ’ ουρανού». Να κουνήσει το σύμπαν.
Εσείς θα το κάνατε αυτό;

Ποιο όνομα; Ποια Μακεδονία;

Α, ρε σοφέ Μητσοτάκη!
Ο Μεγάλος είχε δηλώσει πριν πολύ-πολύ καιρό (13 Φεβρουαρίου 1993) αναφερόμενος στο πρόβλημα του ονόματος της Μακεδονίας: «Σε δέκα χρόνια θα το έχουμε ξεχάσει».
Έγινε ένας σχετικός πανικός και όλοι οι επαγγελματίες πατριδολάγνοι έψαλαν με ιερή αγανάκτηση το μακρύ τους και το κοντό τους.
Σήμερα, 23 χρόνια μετά, στα ξένα βίντεο οι ευρωπαίοι και αμερικανοί αναφέρουν ΞΕΚΑΘΑΡΑ τα Σκόπια με το όνομα Μακεδονία, αλλά οι ελληνικοί υπότιτλοι για τους χαχόλους/πρόβατα/ψηφοφόρους καταναλωτές γκάτζετ και 4G κινητών του Ελλαντιστάν, γράφουν ΠΓΔΜ! Αν προσέξετε θα το «τσακώσετε» να συμβαίνει.
Και ο μεταφραστής του Google μεταφράζει μεν το ΠΓΔΜ σαν FYROM, αλλά το πγδμ το μεταφράζει Macedonia…
Όσο για τους χάρτες του Google αναφέρουν φαρδιά πλατιά τα Σκόπια σαν Μακεδονία. Πάλι καλά που καταδέχονται να μας κάνουν την χάρη να βάζουν μέσα σε παρένθεση FYROM.
Βέβαια, σε λιγάκι θα το αφαιρέσουν και αυτό για να μην ζορίζονται και οι μηχανές αναζήτησης.
Τώρα αν σας πω ότι το όνομα «πάει καλιά του» και ότι στις επόμενες εκλογές αυτοί που θα σας ζητάνε την ψήφο σας θα σας δουλεύουν χοντρά όταν θα διατυμπανίζουν ότι «το όνομα είναι αδιαπραγμάτευτο», ΠΡΟΦΑΝΩΣ δεν θα με πιστέψετε έτσι;


5 Νοεμβρίου 2016

Μεταφορά φωτιάς

Οι περισσότεροι από εσάς δεν ενδιαφέρεστε για τέτοια θέματα. Οι περισσότεροι μάλιστα δεν μπορείτε καν να ασχοληθείτε. Είσαστε εγκλωβισμένοι σε ένα διαμέρισμα/κοτέτσι και όλη μέρα -μέσα σε μία κοινωνία/φυλακή- δουλεύετε σε μία δουλειά/κάτεργο για να πληρώσετε λογαριασμούς.
Παρ’ όλα αυτά δεν είναι άσχημα να ξέρετε για αυτά τα πράγματα. Με την παγκόσμια (ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ ΑΡΑΓΕ) επιβαλλόμενη πολιτική της βίαιης ανάμιξης χριστιανών και μουσουλμάνων, μόνο προβλήματα μπορούν να προκύψουν.
Και η παροιμία λέει ΜΑΘΕ ΤΕΧΝΗ ΚΙ ΑΣΤΗΝΕ…

30 Οκτωβρίου 2016

Το στριφνό βιβλίο (ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ)

Κοίταζα τον σωρό από πέτρες που κάποτε ήταν ο ναός της Ήρας στην Ολυμπία. Κάπου εκεί κοντά γινόταν και η τελετή της Αφής. Νοσταλγία με πλημμύρισε για μια εποχή που πέρασε ανεπιστρεπτί και που όλοι την εκμεταλλεύονται ασύστολα. Πάντα έτσι γίνεται: «Δρυός πεσούσης πάς ανήρ ξυλεύεται». Η χολυγουντιανή μας βλακεία με σκέπασε και με έπνιξε δένοντας έναν κόμπο αναγούλας και οργής στον λαιμό μου. Τράβηξα ένα νοερό ξίφος απειλώντας τους χαζοχαρούμενους επισκέπτες που συμπεριφέρονταν σαν να βρίσκονταν στο χωράφι του παππού τους. Ο ήλιος καλύφθηκε από ένα μαύρο νέφος και η ξαφνική δροσιά με έκανε να ανατριχιάσω. Σήκωσα ψηλά το σπαθί μου και φοβερίζοντας το σύννεφο κραύγασα την αρχαία ιαχή: «Αλαλά, Αλαλά, Αλαλά».
Με το ραχοκόκαλο ανατριχιασμένο άρχισα να χτυπώ τα πόδια μου σε έναν αυτοσχέδιο πολεμικό χορό. Ο αέρας γέμισε ανοιξιάτικα αρώματα και συνεπαρμένος έκλεισα τα μάτια.
Μία λάμψη φώτισε τα βαριά σύννεφα που κάλυπταν τον μεσημεριανό ουρανό. Ο ήχος του κεραυνού τράνταξε την γη τρομάζοντας τα παιδιά που είχαν μαζευτεί μαζί με τις μητέρες τους στους χαμηλούς λόφους γύρω από τον ναό για να παρακολουθήσουν από μακριά την Αφή της Ιερής Φλόγας. Οι θεατές στο στάδιο τυλίχτηκαν στους χιτώνες τους καθώς το αεράκι που φύσαγε δρόσισε υπερβολικά. Επικρατούσε ησυχία παρά το μεγάλο πλήθος που είχε μαζευτεί. Ξαφνικά ένα σιγανό μουρμουρητό έστρεψε την προσοχή προς την Στοά.
Οι Γυμνίτες οπλισμένοι με ασπίδες, δόρατα και περικεφαλαίες, έχοντας έναν μακρύ κόκκινο μανδύα κρεμασμένο στον ώμο, βγήκαν μέσα από την Στοά και παρατάχθηκαν σε δύο γραμμές δημιουργώντας μια τιμητική φρουρά στην είσοδο του σταδίου. Οι αξιότεροι νέοι των Ελληνίδων πόλεων, αδιάφοροι στο ασυνήθιστο για την εποχή κρύο, περίμεναν για να υποδεχτούν την Φλόγα.
-Ουαί, Ουαί, Ουαί.
Η κραυγή των Γυμνιτών σηματοδότησε την έναρξη της τελετής, προειδοποιώντας ότι ο χώρος ήταν για λίγο Άβατος. Ο ίδιος ο Φοίβος Απόλλων (ο καταστροφέας του Δράκοντα) θα πατούσε στην γη. Τύμπανα άρχισαν να χτυπούν πίσω από τον λοφίσκο.
Γύρω στην Εστία ένα κύκλος από γέρους παλαίμαχους, αρματωμένους με βαριές μπρούτζινες πανοπλίες, με χοντρά λουριά από βοδινό δέρμα να συγκρατούν τα μεταλλικά μέρη, οπλισμένοι με ξίφη και δόρατα προτεταμένα προς τα έξω επιθεωρούσε την γύρω περιοχή. Όλοι είχαν στραμμένη την πλάτη στον βωμό με το χάλκινο κάτοπτρο. Ο αρχηγός κάρφωσε το ακόντιό του στο έδαφος και τράβηξε το σπαθί του. Τότε σύσσωμη η φρουρά φώναξε:
-Εκάς οι βέβηλοι.
Η φοβερή απαγόρευση πλημμύρησε τον χώρο και έκανε τις καρδιές των ακροατών να ριγήσουν. Όλοι ήξεραν ότι οι φρουροί θα σκότωναν αδίστακτα οιονδήποτε ασεβή τολμούσε να προσεγγίσει.
Η σιγή, νεκρική, απλώθηκε παντού…
Εκείνη την στιγμή η Γηραιά Πρωθιέρεια βγήκε από τον Ναό της Θεάς Μητέρας.
Πλησίασε στο κάτοπτρο περιστοιχιζόμενη από τις Παρθένες Ιέρειες της Ήρας. Γονάτισε στο δεξί γόνατο και σηκώνοντας τα χέρια ψηλά κάλεσε τον Φωτοδότη να ανάψει την Δάδα. Έσκυψε και παίρνοντας το κλωνάρι της ελιάς που στην άκρη του είχε στερεωμένο ένα κομμάτι ίσκα, το τοποθέτησε στο κέντρο του γυαλιστερού κάτοπτρου.
Η ανυπομονησία ξεχείλισε από τις καρδιές του πλήθους. Φούσκωσε και τράνεψε και πλημμυρώντας τους λόφους κάλυψε τα δέντρα και σηκώθηκε μέχρι τον ουρανό.
Τότε, σαν από θαύμα, τα σύννεφα έσκισαν στα δύο αφήνοντας μια μεγάλη ρωγμή. Ο φωτεινός δίσκος του ηλίου φάνηκε χαρίζοντας καυτό φως στην πεδιάδα. Οι ακτίνες κατέβηκαν γοργές και έλαμψαν μέσα στο χάλκινο κοίλωμα που, τα πολύ παλιά χρόνια, είχαν κατεργαστεί οι καλύτεροι μεταλλουργοί, καθορισμένοι με χρησμό από το Μαντείο των Δελφών.
Με την καρδιά γεμάτη ευλάβεια οι Φρουροί, οι Γυμνίτες και τα πλήθη περίμεναν την αφή της Δάδας από τον Θεό. Όλοι γνώριζαν ότι οι ακτίνες συγκεντρωμένες από το κάτοπτρο μπορούσαν να κάνουν αυτή την δουλειά χωρίς την παρέμβαση κανενός θεού, αλλά όμως, όλοι προτιμούσαν να δουν, στο πεζό αυτό γεγονός, την θαυματουργή παρέμβαση του Φοίβου.
Η Δάδα έτριξε, κάπνισε και η φλόγα έλαμψε ζωηρή στο μεσημεριάτικο φως.
Οι Ιέρειες και οι Φρουροί περικύκλωσαν την Γηραιά Δαδούχο και όλοι μαζί κίνησαν για την στοά που έφερνε στο στάδιο. Τα βαριά χτυπήματα των ποδιών της φρουράς ακούγονταν να δονούν ρυθμικά μέσα στην σιωπή του σταδίου.
Με την έξοδο της Πρωθιέρειας από την στοά οι Γυμνίτες έριξαν τα όπλα τους στον διάδρομο, σκεπάστηκαν με τους άλικους μανδύες τους και γονάτισαν μπροστά στο φως του θεού.
Η ιερή φωτιά πέρασε πάνω από τα αστραφτερά όπλα, δείχνοντας τον ειρηνικό της χαρακτήρα, και η Δαδούχος την βύθισε στον βωμό του Δία που βρισκόταν σε περίοπτη θέση στο στάδιο. Φλόγες ξεπήδησαν μέσα από τα φρύγανα και άπλωσαν ζωηρά στα ξύλα της ελιάς που βρίσκονταν επάνω.
Τότε ξαφνικά από τα γειτονικά δέντρα ξεχύθηκε ένα σμήνος ανθρώπων με λευκούς χιτώνες. Σείστρα, σάλπιγγες, φωνές, κύμβαλα, σύριγγες και άσκαυλοι δημιούργησαν για λίγο ένα μικρό πανδαιμόνιο. Έπειτα οι ήχοι καταλάγιασαν σε έναν ρυθμικό παιάνα και οι Γυμνίτες, αρπάζοντας τα όπλα τους άρχισαν έναν αργό πυρρίχιο γύρω στον βωμό.

Το χαλικάκι κάρφωσε με δύναμη την φτέρνα μου, έτσι όπως χώθηκε μέσα στο σανδάλι. Ο σουβλερός πόνος με έκανε να ανοίξω τα μάτια. Κούνησα το πόδι δεξιά αριστερά, κοιτώντας με μίσος το χαλίκι, που πετάχτηκε αδιάφορο, και στολίζοντάς το με διάφορα κοσμητικά επίθετα.
Αλλά αυτή είναι η κατάσταση του ύπνου μας. Αρκούσε ένα χαλίκι για να λειτουργήσει ο νόμος
της βαρύτητας και να συντριβώ, ψυχή τε και σώματι, στην ζοφερή πραγματικότητα. Δάκρυσα λίγο.  
Λόγω του πόνου στην φτέρνα.

ΕΕ και Νέα Τάξη

Σήμερα έπεσα επάνω σε ένα βιβλίο γραμμένο το 1989.
Η συγγραφέας αναλύει τα γεγονότα της έλευσης του Αντίχριστου όπως εμφανίζονται στα κείμενα της Αγίας Γραφής.
Κάνει την ανάλυσή της μέσα με την απλοϊκή ματιά του απλοϊκού χριστιανού που πιστεύει το απλοϊκό παραμύθι που μαθαίνουμε στο σχολείο: του καλού ισραηλιτικού λαού που στα καλά καθούμενα τον εξέλεξε ο θεός σαν «λαό του», τον κακό Αντίχριστο και την τελική επικράτηση του θεού.
Παρ’ όλα αυτά η παροιμία λέει ότι «από μικρό κι από τρελό μαθαίνεις την αλήθεια». Και «από απλοϊκό» θα συμπλήρωνα εγώ.
Διαβάστε παρακάτω τα όχι απλοϊκά συμπεράσματα, της κατά τα άλλα απλοϊκής και αθώας ανάλυσης της απλοϊκής συγγραφέως (ή απλοϊκιάς συγγραφικίνας στην νεοελληνική τραγωδία).
Τα συμπεράσματα δικά σας…

«Θα αναρωτηθεί ίσως κανείς πως είναι δυνατόν ο κυβερνήτης ενός έθνους να εγκαταλείψει τα συμφέροντά του και την δόξα του και να παραχωρήσει τα ηνία της διακυβερνήσεως της χώρας του σε άτομο το όποιο ούτε καν την ίδια εθνικότητα δεν θα έχει με αυτόν; 
Σε παλαιότερες εποχές κάτι τέτοιο ήταν αδιανόητο. 
Στην εποχή μας όλα πλέον είναι πιθανά, αν αναλογιστούμε και την τεράστια οικονομική και πολιτικό-στρατιωτική δύναμη την όποια έχει αποκτήσει ο διεθνής Σιωνισμός. Κατά πάσαν πιθανότητα θα προκαλέσουν τέτοια αναστάτωση, σύγχυση και θλίψη στον κόσμο, ώστε οι λαοί να πέσουν στην παγίδα ότι με μια παγκόσμια κυβέρνηση θα έρθει ή πολυπόθητη ειρήνη στην γη.
Σύμφωνα με τα Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών, όταν ο Βασιλεύς ημών, ο Βασιλεύς του Ισραήλ, θα φορέσει στο πανίερο και πάνσοφο κεφάλι του το στέμμα που θα του προσφέρει η Ευρώπη, τότε θα γίνει Πατριάρχης όλης της Οικουμένης (βλέπε το τέλος του 15ου κεφαλαίου των Πρωτοκόλλων).
Τα παραπάνω είναι πολύ διαφωτιστικά και μας οδηγούν στην σκέψη πως έτσι εξηγείται ή τόση σπουδή να δημιουργηθεί μια ενωμένη Ευρώπη σαν τρίτη υπερδύναμη στον κόσμο.
Αν δεν γίνει η ένωση, ασφαλώς θα είναι αδύνατο να συμφωνήσουν τα κράτη της όλα μαζί για την ανακήρυξη του βασιλιά του Ισραήλ. Η δημιουργία λοιπόν της Ε.Ο.Κ. πρέπει να είναι έργο κυρίως του διεθνούς Σιωνισμού».

29 Οκτωβρίου 2016

Ποσότητα αλλά όχι ποιότητα

Ζούμε στον καιρό της αφθονίας. Στην αγορά βρίσκετε ότι θέλετε και σε όποια ποσότητα θέλετε, σε αντίθεση με παλαιότερες εποχές όπου τα πράγματα ήταν ελάχιστα.
Μόνο ένα πράγμα δεν μπορείτε να βρείτε: ΠΟΙΟΤΗΤΑ.