Άρχισαν οι ευχές για το Πάσχα.
Τυπική συνήθεια για μία τυπική (όπως έχει καταντήσει) γιορτή.
Τι σόι ευχές μπορείτε να δώσετε (αν το καλοσκεφτείτε) όταν στο Ελλαντιστάν:
-Άνθρωποι αυτοκτονούν από απελπισία…
-Αυξάνονται οι άστεγοι στους δρόμους…
-Αυξάνονται οι άνεργοι…
-Αυξάνεται το χρέος…
-Αυξάνεται η λιτότητα…
-Αυξάνονται τα κρούσματα από «ξεχασμένες» ασθένειες, όπως η φυματίωση…
Τι σόι ευχές μπορείτε να δώσετε (αν το καλοσκεφτείτε) όταν παγκοσμίως:
-Αυξάνεται η καταστροφή του περιβάλλοντος…
-Οι τοπικοί πόλεμοι δίνουν και παίρνουν…
-Τα παιδιά στον Τρίτο Κόσμο είναι κρέας στην πολυεθνική μηχανή του κιμά των «πολιτισμένων» Δυτικών…
-Εκατομμύρια θα πεθάνουν φέτος από την πείνα, τους πολέμους και τις αρρώστιες…
-Όταν μέχρι να φάτε το αρνάκι σας, την ημέρα του Πάσχα, θα έχουν πεθάνει -από πείνα- μερικές δωδεκάδες παιδιά ΜΟΝΟ στην Αφρική…
Προσωπικά δεν μπορώ να δώσω κανενός είδους ευχές. Ούτε καν σαν καλή πρόθεση, αφού είναι οφθαλμοφανές ότι παγκοσμίως ισχύει το «κάθε πέρσι και καλύτερα».
Και σας παρακαλώ μην μου αμολήσει κανένας αυτές τις μπούρδες περί ανάπτυξης (τοπικής ή παγκόσμιας) που ακούω στα «ανεξάρτητα» και «μαχόμενα για την αλήθεια» ΜΜΕ.
Τα πράγματα δεν είναι ΠΟΤΕ έτσι όπως φαίνονται.
Κάποτε ένας αστρονόμος είπε: «Ερεύνησα από την μια άκρη στην άλλη το σύμπαν με το τηλεσκόπιό μου. Πουθενά δεν βρήκα τον Θεό». Και κάποιος βιολιστής του απάντησε: «Και εγώ πήρα το βιολί μου και εξέτασα κάθε κομμάτι του και κάθε χορδή του. Πουθενά δεν βρήκα μουσική». Μη διαβάσετε τις επόμενες σελίδες με τον τρόπο που θα τις διάβαζε ο αστρονόμος.
Κάποτε ένας αστρονόμος είπε: «Ερεύνησα από την μια άκρη στην άλλη το σύμπαν με το τηλεσκόπιό μου. Πουθενά δεν βρήκα τον Θεό». Και κάποιος βιολιστής του απάντησε: «Και εγώ πήρα το βιολί μου και εξέτασα κάθε κομμάτι του και κάθε χορδή του. Πουθενά δεν βρήκα μουσική». Μη διαβάσετε τις επόμενες σελίδες με τον τρόπο που θα τις διάβαζε ο αστρονόμος.
13 Απριλίου 2014
12 Απριλίου 2014
Τι δουλειά έχω εγώ εδώ;
Τι δουλειά έχω εγώ εδώ;
Τι δουλειά έχει η αλεπού στο παζάρι;
Προφανώς καμία!
Μέρες τώρα προσπαθώ να σταματήσω να βγάζω σπυριά με την κενότητα του διαδικτύου, των ΜΜΕ και φυσικά των ανθρώπων.
Αν και αυτό σημαίνει ότι αναγνωρίζω την κενότητα των άλλων επειδή είμαι εγώ κενός, όμως -όλο και περισσότερο- αυξάνει το συναίσθημα ότι όλα αυτά δεν έχουν κανένα νόημα και ότι δεν μου χρησιμεύει σε τίποτε να συνεχίσω να προσπαθώ.
Δεν ενδιαφέρομαι για «κλικ», δεν ενδιαφέρομαι να με θεωρούν δάσκαλο, δεν ενδιαφέρομαι να έχω -με τεχνητό τρόπο- χιλιάδες που να με «διαβάζουν».
Έτσι κι αλλιώς για να καταλάβει κάποιος μερικά σπουδαία (τουλάχιστον για εμένα) πράγματα, δεν αρκεί να διαβάσει δύο τρία κείμενα στην οθόνη.
Τώρα θα μου πείτε ποιο είναι το τρομερό πράγμα που ξέρω και που φιλοδοξώ να «διδάξω» στους άλλους…
Λοιπόν, είναι όντως τρομερό πράγμα. Και αν κατά λάθος το μαθαίνατε και το καταλαβαίνατε θα αναφωνούσατε όπως κάνω εγώ τώρα:
Θεούλη μου! Τι ηλίθιος που είμαι…
Τι δουλειά έχει η αλεπού στο παζάρι;
Προφανώς καμία!
Μέρες τώρα προσπαθώ να σταματήσω να βγάζω σπυριά με την κενότητα του διαδικτύου, των ΜΜΕ και φυσικά των ανθρώπων.
Αν και αυτό σημαίνει ότι αναγνωρίζω την κενότητα των άλλων επειδή είμαι εγώ κενός, όμως -όλο και περισσότερο- αυξάνει το συναίσθημα ότι όλα αυτά δεν έχουν κανένα νόημα και ότι δεν μου χρησιμεύει σε τίποτε να συνεχίσω να προσπαθώ.
Δεν ενδιαφέρομαι για «κλικ», δεν ενδιαφέρομαι να με θεωρούν δάσκαλο, δεν ενδιαφέρομαι να έχω -με τεχνητό τρόπο- χιλιάδες που να με «διαβάζουν».
Έτσι κι αλλιώς για να καταλάβει κάποιος μερικά σπουδαία (τουλάχιστον για εμένα) πράγματα, δεν αρκεί να διαβάσει δύο τρία κείμενα στην οθόνη.
Τώρα θα μου πείτε ποιο είναι το τρομερό πράγμα που ξέρω και που φιλοδοξώ να «διδάξω» στους άλλους…
Λοιπόν, είναι όντως τρομερό πράγμα. Και αν κατά λάθος το μαθαίνατε και το καταλαβαίνατε θα αναφωνούσατε όπως κάνω εγώ τώρα:
Θεούλη μου! Τι ηλίθιος που είμαι…
7 Απριλίου 2014
Η βιτρίνα
Ζούμε σε μία κενή εποχή.
Το Σύστημα έχει εκπαιδεύσει τους ανθρώπους να ικανοποιούνται με την βιτρίνα, με την πρόσοψη των πραγμάτων.
Μπορείτε να καταλάβετε το φαινόμενο αυτό εάν -κατά την διάρκεια της ημέρας- παρατηρήσετε λίγο τις δράσεις σας (ή μάλλον τις αντιδράσεις σας, γιατί είναι ελάχιστα τα άτομα που ξέρουν τον τρόπο να δράσουν).
Μία από τις παραμέτρους της «βιτρίνας» είναι και τα ωραία ή εντυπωσιακά λόγια.
Σαν παράδειγμα είτε το παρακάτω κειμενάκι, το οποίο «αλίευσα» από το διαδίκτυο:
Οι Ατίθασοι..
..δεν Καρναβαλίζουν
Φορούν την Αλήθεια τους
Στηρίζουν το είναι τους
Ανοίγουν το δρόμο τους
Πίνουν σφηνάκι τη στιγμή τους
Ακούνε τον Παλμό τους
Προκαλούν τη μοίρα τους και
Κοντράρουν τον Εαυτό τους..
ΟΚ;
Με την πρώτη ματιά φαίνεται εντυπωσιακό και ωραίο. Όμως αν το καλοσκεφτείτε, δεν περιέχει απολύτως τίποτε. Μπορεί κανείς να αρχίσει τις ερωτήσεις, οι οποίες θα καταλήξουν σε μία ατέρμονη συζήτηση χωρίς τέλος
Πως στηρίζεις το «είναι» σου; Και τι εννοεί ο καθένας με αυτήν την λέξη;
Πως προκαλείς την μοίρα σου;
Πώς κοντράρεις τον εαυτό σου και τι καταλαβαίνετε εσείς από την λέξη «εαυτός»; Πρόκειται για τις σκέψεις σας; Τις επιθυμίες σας; Τις συνήθειές σας; Τους φόβους σας;
Τελικά αυτό το κειμενάκι είναι απόλυτα σωστό, μόνο που μπορεί να εφαρμοστεί από ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ ΞΥΠΝΙΟΥΣ Ανθρώπους. Είναι εκείνοι που ανέφερα πιο πάνω ότι «ξέρουν πώς να δράσουν».
Για την πλειονότητα όμως της ανθρωπότητας παραμένει ένα κενό, εντυπωσιακό κείμενο που μόνο σαν ευχή θα μπορούσε να «εισπραχθεί».
Το Σύστημα έχει εκπαιδεύσει τους ανθρώπους να ικανοποιούνται με την βιτρίνα, με την πρόσοψη των πραγμάτων.
Μπορείτε να καταλάβετε το φαινόμενο αυτό εάν -κατά την διάρκεια της ημέρας- παρατηρήσετε λίγο τις δράσεις σας (ή μάλλον τις αντιδράσεις σας, γιατί είναι ελάχιστα τα άτομα που ξέρουν τον τρόπο να δράσουν).
Μία από τις παραμέτρους της «βιτρίνας» είναι και τα ωραία ή εντυπωσιακά λόγια.
Σαν παράδειγμα είτε το παρακάτω κειμενάκι, το οποίο «αλίευσα» από το διαδίκτυο:
Οι Ατίθασοι..
..δεν Καρναβαλίζουν
Φορούν την Αλήθεια τους
Στηρίζουν το είναι τους
Ανοίγουν το δρόμο τους
Πίνουν σφηνάκι τη στιγμή τους
Ακούνε τον Παλμό τους
Προκαλούν τη μοίρα τους και
Κοντράρουν τον Εαυτό τους..
ΟΚ;
Με την πρώτη ματιά φαίνεται εντυπωσιακό και ωραίο. Όμως αν το καλοσκεφτείτε, δεν περιέχει απολύτως τίποτε. Μπορεί κανείς να αρχίσει τις ερωτήσεις, οι οποίες θα καταλήξουν σε μία ατέρμονη συζήτηση χωρίς τέλος
Πως στηρίζεις το «είναι» σου; Και τι εννοεί ο καθένας με αυτήν την λέξη;
Πως προκαλείς την μοίρα σου;
Πώς κοντράρεις τον εαυτό σου και τι καταλαβαίνετε εσείς από την λέξη «εαυτός»; Πρόκειται για τις σκέψεις σας; Τις επιθυμίες σας; Τις συνήθειές σας; Τους φόβους σας;
Τελικά αυτό το κειμενάκι είναι απόλυτα σωστό, μόνο που μπορεί να εφαρμοστεί από ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ ΞΥΠΝΙΟΥΣ Ανθρώπους. Είναι εκείνοι που ανέφερα πιο πάνω ότι «ξέρουν πώς να δράσουν».
Για την πλειονότητα όμως της ανθρωπότητας παραμένει ένα κενό, εντυπωσιακό κείμενο που μόνο σαν ευχή θα μπορούσε να «εισπραχθεί».
6 Απριλίου 2014
Τελευταία καταχώρηση για την οικονομία
Έχω βαρεθεί να βλέπω μακροσκελείς αναλύσεις για την οικονομία, τις αγορές, τα δάνεια, την ανεργία κλπ.
Όλα αυτά μου προκαλούν πλέον μία έντονη απέχθεια.
Όχι γιατί εγώ είμαι βολεμένος και οι άλλοι να πάνε να «μπιπ». Αλλά επειδή βλέπω την βραχύτητα του πνεύματος όλων και το πόσο προσκολλημένοι είναι στα συγκεκριμένα γεγονότα.
Όχι γιατί εγώ είμαι βολεμένος και οι άλλοι να πάνε να «μπιπ». Αλλά επειδή βλέπω την βραχύτητα του πνεύματος όλων και το πόσο προσκολλημένοι είναι στα συγκεκριμένα γεγονότα.
4 Απριλίου 2014
Ο Νώε
Πήγα και είδα το καινούριο κινηματογραφικό έργο για τον Νώε.
Σαν έργο είχε αρκετά εφέ, μερικά εντυπωσιακά, αλλά ήταν λίγο κουραστικό και τραβηγμένο.
Ο μύθος είναι σφαγμένος παντελώς. Δεν έχει καμία σχέση με το κείμενο της Παλαιάς Διαθήκης. Κατά την γνωστή συνήθεια του Χόλυγουντ «έχουν κάνει την τρίχα τριχιά».
Αλλά το θέμα δεν είναι εκεί.
Για όσους από εσάς είσαστε άθεοι, άπιστοι ή όπως αλλιώς το ονομάζει ο καθένας, δεν υπάρχει θέμα, αφού η ιστορία είναι ένα παραμύθι.
Για όσους όμως από εσάς πιστεύετε;
Έχετε σκεφτεί ποτέ την ιστορία αυτή;
Είναι δυνατόν ένας άνθρωπος να κατασκευάσει ένα τόσο τεράστιο καράβι ώστε να χωράει τα ζώα και τα πουλιά όλης της γης;
Εντάξει τα υπόλοιπα, αλλά τα ζώα της Αμερικής και της Αυστραλίας πως πήγαν στην Κιβωτό, ή οποία κατασκευάστηκε κάπου στην Μέση Ανατολή;
Τελικά είναι δυνατόν να χρειάζεται ο Θεός βοήθεια από έναν άνθρωπο για να σώσει τα ζώα; Δεν μπορεί να τα ξαναφτιάξει με ένα του νεύμα;
Είναι δυνατόν να πρέπει να βρέχει για σαράντα ημέρες για να προκαλέσει κατακλυσμό;
Δεν θα αρκούσε ένα του νεύμα για να εξαφανιστεί η αμαρτωλή ανθρωπότητα;
Τελικά έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποιό νόημα κρύβεται πίσω από αυτό το ολοφάνερο παραμύθι;
Σαν έργο είχε αρκετά εφέ, μερικά εντυπωσιακά, αλλά ήταν λίγο κουραστικό και τραβηγμένο.
Ο μύθος είναι σφαγμένος παντελώς. Δεν έχει καμία σχέση με το κείμενο της Παλαιάς Διαθήκης. Κατά την γνωστή συνήθεια του Χόλυγουντ «έχουν κάνει την τρίχα τριχιά».
Αλλά το θέμα δεν είναι εκεί.
Για όσους από εσάς είσαστε άθεοι, άπιστοι ή όπως αλλιώς το ονομάζει ο καθένας, δεν υπάρχει θέμα, αφού η ιστορία είναι ένα παραμύθι.
Για όσους όμως από εσάς πιστεύετε;
Έχετε σκεφτεί ποτέ την ιστορία αυτή;
Είναι δυνατόν ένας άνθρωπος να κατασκευάσει ένα τόσο τεράστιο καράβι ώστε να χωράει τα ζώα και τα πουλιά όλης της γης;
Εντάξει τα υπόλοιπα, αλλά τα ζώα της Αμερικής και της Αυστραλίας πως πήγαν στην Κιβωτό, ή οποία κατασκευάστηκε κάπου στην Μέση Ανατολή;
Τελικά είναι δυνατόν να χρειάζεται ο Θεός βοήθεια από έναν άνθρωπο για να σώσει τα ζώα; Δεν μπορεί να τα ξαναφτιάξει με ένα του νεύμα;
Είναι δυνατόν να πρέπει να βρέχει για σαράντα ημέρες για να προκαλέσει κατακλυσμό;
Δεν θα αρκούσε ένα του νεύμα για να εξαφανιστεί η αμαρτωλή ανθρωπότητα;
Τελικά έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποιό νόημα κρύβεται πίσω από αυτό το ολοφάνερο παραμύθι;
2 Απριλίου 2014
Άνθρωποι και εξωγήινοι
Κατεβάστε από εδώ, το βιβλίο του Ντίνο Κρασπεδόν Κατάλαβε άνθρωπε
Δυστυχώς ο εκδοτικός οίκος έχει κλείσει και αμφιβάλλω εάν το βιβλίο αυτό θα ξανατυπωθεί ποτέ. Με λίγα λόγια η ιστορία έχει ως εξής: Ο Κρασπεδόν, που είναι επιστήμονας, συναντάει τον κυβερνήτη ενός ιπτάμενου δίσκου. Τον «υποβάλλει» σε δοκιμή, με το σκεπτικό ότι θα μπορεί να του λύσει τις απορίες του. Τελικά γράφει βιβλίο που το στέλνει στις ΗΠΑ και στην Ρωσία!
Διαβάστε το όχι για τις επιστημονικές αναλύσεις, αλλά για τα όσα λέγονται σχετικά με τον άνθρωπο και τον «κακαρισμένο» πολιτισμό του.
Είτε άθεοι, είτε θρησκευόμενοι, είτε γνώστες είτε αγνοούντες, δεν μπορείτε παρά να «του βγάλετε το καπέλο».
Δυστυχώς ο εκδοτικός οίκος έχει κλείσει και αμφιβάλλω εάν το βιβλίο αυτό θα ξανατυπωθεί ποτέ. Με λίγα λόγια η ιστορία έχει ως εξής: Ο Κρασπεδόν, που είναι επιστήμονας, συναντάει τον κυβερνήτη ενός ιπτάμενου δίσκου. Τον «υποβάλλει» σε δοκιμή, με το σκεπτικό ότι θα μπορεί να του λύσει τις απορίες του. Τελικά γράφει βιβλίο που το στέλνει στις ΗΠΑ και στην Ρωσία!
Διαβάστε το όχι για τις επιστημονικές αναλύσεις, αλλά για τα όσα λέγονται σχετικά με τον άνθρωπο και τον «κακαρισμένο» πολιτισμό του.
Είτε άθεοι, είτε θρησκευόμενοι, είτε γνώστες είτε αγνοούντες, δεν μπορείτε παρά να «του βγάλετε το καπέλο».
24 Μαρτίου 2014
Πίστη και πεποίθηση
Το πρώτο παγκοσμίως κοινό χαρακτηριστικό των ανθρώπων είναι το να έχουν πεποιθήσεις.
Το δεύτερο παγκοσμίως κοινό χαρακτηριστικό των ανθρώπων είναι ότι μπερδεύουν την πεποίθηση με την πίστη.
Βάζοντας τα πράγματα στην θέση τους, και κάνοντας συγκεκριμένη περιγραφή των όρων, πεποίθηση είναι κάτι για το οποίο δεν έχεις αποδείξεις, αλλά εσύ νομίζεις ότι είναι έτσι. Και η πίστη είναι κάτι για το οποίο έχεις αποδείξεις.
Παράδειγμα η ύπαρξη εξωγήινων πολιτισμών. Μπορείτε να έχετε την πεποίθηση και όχι την πίστη ότι υπάρχουν, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν έχετε αποδείξεις.
Αντίθετα δεν μπορείτε να πείτε «έχω την πεποίθηση ότι η φωτιά καίει». Πρέπει να πείτε «πιστεύω ότι η φωτιά καίει» για τον απλούστατο λόγο ότι έχετε αποδείξεις. Όλοι έχουν καεί κάποια στιγμή.
Αυτό το μπέρδεμα των εννοιών μας προκαλεί πολύ μεγάλη δυσκολία στο να «τρυπήσουμε» τον τοίχο των αισθήσεων και να δούμε πέρα από την ύλη.
Στο έργο «Είμαι ο Γαβριήλ» μπορείτε να δείτε αυτήν ακριβώς την διαφορά. Ο αστυνόμος του έργου εμποδίζεται από τις πεποιθήσεις του (δηλαδή από εκείνα που έχει εκλέξει να θεωρεί αληθινά) στο να καταλάβει τι συμβαίνει στην πόλη του.
Το δεύτερο παγκοσμίως κοινό χαρακτηριστικό των ανθρώπων είναι ότι μπερδεύουν την πεποίθηση με την πίστη.
Βάζοντας τα πράγματα στην θέση τους, και κάνοντας συγκεκριμένη περιγραφή των όρων, πεποίθηση είναι κάτι για το οποίο δεν έχεις αποδείξεις, αλλά εσύ νομίζεις ότι είναι έτσι. Και η πίστη είναι κάτι για το οποίο έχεις αποδείξεις.
Παράδειγμα η ύπαρξη εξωγήινων πολιτισμών. Μπορείτε να έχετε την πεποίθηση και όχι την πίστη ότι υπάρχουν, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν έχετε αποδείξεις.
Αντίθετα δεν μπορείτε να πείτε «έχω την πεποίθηση ότι η φωτιά καίει». Πρέπει να πείτε «πιστεύω ότι η φωτιά καίει» για τον απλούστατο λόγο ότι έχετε αποδείξεις. Όλοι έχουν καεί κάποια στιγμή.
Αυτό το μπέρδεμα των εννοιών μας προκαλεί πολύ μεγάλη δυσκολία στο να «τρυπήσουμε» τον τοίχο των αισθήσεων και να δούμε πέρα από την ύλη.
Στο έργο «Είμαι ο Γαβριήλ» μπορείτε να δείτε αυτήν ακριβώς την διαφορά. Ο αστυνόμος του έργου εμποδίζεται από τις πεποιθήσεις του (δηλαδή από εκείνα που έχει εκλέξει να θεωρεί αληθινά) στο να καταλάβει τι συμβαίνει στην πόλη του.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)