Τα πράγματα δεν είναι ΠΟΤΕ έτσι όπως φαίνονται.
Κάποτε ένας αστρονόμος είπε: «Ερεύνησα από την μια άκρη στην άλλη το σύμπαν με το τηλεσκόπιό μου. Πουθενά δεν βρήκα τον Θεό». Και κάποιος βιολιστής του απάντησε: «Και εγώ πήρα το βιολί μου και εξέτασα κάθε κομμάτι του και κάθε χορδή του. Πουθενά δεν βρήκα μουσική». Μη διαβάσετε τις επόμενες σελίδες με τον τρόπο που θα τις διάβαζε ο αστρονόμος.

30 Μαρτίου 2009

Ο μεγάλος ληστής Τσιχ

Κάποτε ρώτησαν τόν μεγάλο ληστή Τσίχ πώς κατάφερε νά γίνει διάσημος καί ἐκεῖνος ἀπάντησε:
-Γιά νά μαντέψεις πού βρίσκεται ἡ λεία χρειάζεται σοφία.
-Γιά νά κρίνεις ἄν ἡ ἀπόπειρα θά πετύχει χρειάζεται σωφροσύνη.
-Γιά νά εἶσαι ὁ πρῶτος πού θά μπεῖ χρειάζεται θάρρος.
-Γιά νά εἶσαι ὁ τελευταῖος πού θά βγεῖ χρειάζεται ἦθος.
-Γιά νά μοιράσεις τήν λεία δίκαια χρειάζεται δικαιοσύνη.
Κανείς στόν κόσμο δέν θά γίνει ποτέ ἕνας μεγάλος ληστής χωρίς αὐτές τίς πέντε ἀρετές!

9 σχόλια:

  1. Και αυτοί που μας κυβερνάνε τι είναι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να πεις σε αυτόν το βλάκα τον Τσιχ (και εαν πέθανε, μικρό το κακό) οτι εαν είχε κάποιος αυτές τις 5 αρετές, τότε δεν θα ήταν ληστής, θα ήταν ένας άνθρωπος ο οποιος θα "έσφυζε" απο παιδεία, θα σήμαινε οτι στα σχολικά του χρόνια λάμβανε σωστή εκπαιδευση και τέλως πάντων θα ήταν ένας χρήσιμος για την κοινωνία άνθρωπος.
    Για μένα τα λόγια αυτού του βλάκα είναι "για τα πανηγύρια".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. δλδ το 90% ούτε για ληστές δεν είναι άξιοι ε;;;;Μάλιστα!Αισιόδοξο...χα χα χα
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλύτερε μπορεῖ νά σέ ἐνοχλεῖ, ἀλλά ΔΥΣΤΥΧΩΣ ἔτσι ἀκριβῶς εἶναι τά πράγματα. Ξεχνᾶς, ἤ μᾶλλον δέν ξέρεις, ὅτι κάθε πράγμα ἔχει δυό ἀπόψεις. Καί μία «ἀρετή» μπορεῖ πολύ εὔκολα νά γίνει ἐλάττωμα. Γιά παράδειγμα κάποιος ἔχει τήν ἀρετή νά λέει μόνο τήν ἀλήθεια. Ἔτσι στήν δουλειά ὁ διευθυντής ρωτάει «ποιός τό ἔκανε αὐτό». Τότε ὁ «φιλαλήθης» φανερώνει ὅτι τό ἔκανε ὁ τάδε (τόν ὁποῖον ὅμως ἐπιπλέον τυχαίνει νά μήν τόν χωνεύει). Τί λές:
    Ἦταν μόνο ἡ ἀρετή του νά λές τήν ἀλήθεια ποῦ μίλησε; Μήπως μίλησε τό ἐλάττωμα τῆς ἐκδίκησης μέσα ἀπό τήν ἀρετή τῆς ἀλήθειας;
    Μέ βάση αὐτό, ἕνα ἐλάττωμα κλεψιᾶς θά χρησιμοποιήσει τήν ἀρετή τῆς σοφίας γιά νά σχεδιάσει τήν κλοπή.
    Ἕνα ἐλάττωμα ὑπερηφάνειας θά χρησιμοποιήσει τήν ἀρετή τοῦ θάρρους γιά νά μπεῖ πρῶτο.
    Ἕνα ἐλάττωμα «τί θά ποῦν οἱ ἄλλοι» θά χρησιμοποιήσει τήν ἀρετή τῆς δικαιοσύνης γιά νά μοιράσει δίκαια.
    Τά πράγματα τελικά εἶναι λίγο πιό περίπλοκα ἀπό τόν ἁπλοϊκό τρόπο μέ τόν ὁποῖον μάς μαθαίνουν νά σκεπτόμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φίλε Μιχάλη, προς ενημέρωσή σου, έχωντας πάρει πτυχίο (και)μαθηματικού, σε πληροφορώ οτι ξέρω πως κάθε πράγμα έχει περισσότερες απο δύο απόψεις (όψεις).
    Συμφωνώ, πως 1 αρετή μπορεί εύκολα να γίνει ελλάτωμα, όμως συνδυασμός 5 αρετών (ταυτοχρόνως, όπως μας λέει ο Τσιχ) δεν γίνεται ελλάτωμα.
    Ο "φιλαλήθης" υπάλληλος απάντησε στο διευθυντή του βάσει της αρετής της αλήθειας, εάν λειτούργησε το ελλάτωμα της εκδίκησης δεν μας ενδιαφέρει καθώς το ζητούμενο ήταν να μαθευτεί "ποιος το έκανε αυτό" (η ρουφιανιά είναι άλλη κουβέντα).
    Το ελλάτωμα της κλεψιάς, αφού μπορεί (είναι σε θέση) να χρησιμοποιήσει την αρετή της σοφίας, θα έπρεπε να την χρησιμοποιήσει για να βρει εναλλάκτική στο πως θα αποκτήσει αυτά που δεν έχει (και όχι τη κλεψιά). (άρα επαγωγικά ο "κατέχων" τη σοφία δεν θα έπρεπε να κλέψει).
    Ένα ελλάτωμα "τι θα πουν οι άλλοι" χρησιμοποιεί την "αρετή" του "φτου γαμώτο, θα με πάρουνε χαμπάρι" για να μοιράσει δίκαια.
    Τα πράγματα είναι πολύ απλά και εύκολα, μυαλό για να επεξεργαστεί καταστάσεις δεν υπάρχει!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τά πράγματα εἶναι ὄντως ἁπλά. Εὔκολα δέν εἶναι. Γιατί ὅταν μπαίνει στήν μέση τό προσωπικό συμφέρον, τότε οἱ «ἀρετές» πᾶνε περίπατο.
    Εὔκολο εἶναι γιά ὅσους ἔχουν πράγματι ἀρετές, δηλαδή εἶναι σοφοί (μέ τήν ἔννοια πού δίνεται συνήθως).
    Ἔτσι ὁ συγγραφέας τοῦ Τσίχ δείχνει αὐτήν ἀκριβῶς τήν διαφορά:
    Ἀπό τήν μία ὁ κοινός ἄνθρωπος πού χρησιμοποιεῖ τίς ὅποιες δυνατότητες ἔχει ἐγωιστικά, ὅποτε γίνεται ἕνας διάσημος πλήν κοινός ληστής.
    Ἀπό τήν ἄλλη ὁ κοινός ἄνθρωπος πού χρησιμοποιεῖ τίς ὅποιες δυνατότητές του μόνο γιά νά κάνει καλό, ὅποτε γίνεται ἕνας ἄσημος συνήθως πλήν σοφός ἄνθρωπος.


    Ἄσχετα μέ τό θέμα: Καλύτερε πάτησα στό ὄνομά σου καί ἀνοίγει μία σελίδα μέ τό ψευδώνυμό σου μόνο. Ἄν δέν εἶναι ρύθμιση πού ἔχεις κάνει ἐσύ, κάνε τήν σχετική «ἐπιδιόρθωση».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 1) Σόρι για την ανορθογραφία.
    2) Σωστός ο συγγραφέας
    3) Δεν έχω κάνει κάποια ρύθμιση, προφανώς έχω κάνει κάτι λάθος. Πάντως ο σκοπός μου ήταν να μπορώ να σχολιάζω στις αναρτήσεις που έβλεπα στα blogs. Τι είναι περίεργο και τι χρειάζεται "επιδιόρθωση"?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πᾶς στίς «Ρυθμίσεις» καί ἔπειτα στό «Ἄδειες». Ἐκεῖ ἔχει τρεῖς ἐπιλογές. Μᾶλλον ἔχεις διαλέξει νά βλέπουν τό ἰστολόγιο «Μόνο οἱ συντάκτες τοῦ ἰστολογίου».
    Ἄν ὑπάρχει κάτι ἄλλο δέν ξέρω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φίλε Καρακάση, ὁ συγγραφέας τοῦ Τσίχ τόν παρουσιάζει σέ ἄλλα σημεῖα συνειδητοποιημένο ἄνθρωπο πού γνωρίζει πολύ καλά τί πράττει. Γιά τούς δικούς μας ἀνησυχῶ ὅτι δέν γνωρίζουν κάν τί πράττουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή